Oj här har det haglat in svar medans jag tog en pilsner och kollade på nya Beck filmen som för övrigt var kass men on topic igen!
Som jag skrev högst upp så har vi redan min V70 så jag är mer än bekant med bilen och den är det inga funderingar över annat än hur hållbar lådan är!
Evildan, frugan tycker att Toyota Avensis är för ful i den prisklassen vi kikar på även om jag själv gärna velat ha denna skottsäkra asiat. Inte Renault heller där säger jag stopp då jag inte vill ha franskt
Mondeo vill vi gärna prova att införskaffa men den senaste, satan så snygg den är men jag är för snål för det! De i våran prisklass är i fulaste lagret enligt mig och frun! Och varför har du inte kräkts över vags låda? Tänkte att du direkt skulle tala om varför jag ska övertala frun att det är skräp!
P.s jag vill gärna införskaffa V90 T8, räckvidden på 50 eller om det var 80 km på el hade klarat mycket av våran vardagskörning och bättre hade det blivit när jag monterat solceller på kåken så att vattenfall kan köra upp sin nätavgift där solen inte lyser.
Till er andra ja en 940 vill jag köpa men frun tycker den är för omodern och ful. Dessutom, är krocksäkerheten så bra när bilen är så gammal kontra V70N och A6 ~06? Det ska ju ändå sitta en liten pojkvasker i framsätet när frun transporterat stjärten till Ica Maxi och BVC!
av nuläget bor vi i SS a.k.a. stress stockholm så en diesel kommer vi inte upp i körsträckan för att det ska löna sig. Plus att jag avskyr att höra traktorljudet en dieselpulka ger ifrån sig.
Men någon som kan svara på hur en A6a är i övrigt? Hållbarhetsmässigt. Bör jag räkna med att som många andra få byta ut varenda packning i motorn även om jag servar den varje 1000-1500e mil? Och återigen. Hur är multitronic lådan?!