Muttley skrev:
panda666 skrev:
Muttley skrev:
Skitsnack om kombi.
Hade jag inte haft en kombi hade jag behövt låna släp betydligt oftare sedan jag köpte hus
Hade jag kört s70 hade jag fått hyra en skåpbil vid flytten
kostar det mycket med flyttfirma eller? tänker hyra flyttgubbar när ja ska flytta härifrån.
Ingen aning, jag är alldeles för snål och misstänksam mot främlingar som skall flytta mina personliga saker. Blev kombi med släp alldeles själv då jag tog ledigt. Sen kom en liten skåpbil för det jag inte klarade av att bära själv
Growe skrev:
men hur ofta flyttar man..? det är väldigt sällan.. kan på en hand räkna gångerna jag haft nytta av en kombi.. det går åt 2händer på gångerna jag varit tvungen att ha en släpkärra fast jag haft kombi under förra året
Kärringen har kört bokhyllor i våra seater vi har åkt på semester med resväskor och allt där till i arosorna det har aldrig varit ett problem. men får ju lösa det svårare är det inte.. kärra lånar man av polarna eller svärfar.
Hittills 2 gånger här. Men hade jag som jag sa haft kvar s70 hade jag fått lägga onödig tid på att hämta släpkärra för att köra till tippen, till byggvaruhus och dylikt. Funkar ypperligt med kombi
Dessutom är majoriteten av kombis snyggare än sedaner, det dock enligt mitt tycke.
Ang dagens barnvagnar så är de såklart inte ett måste med kombis då de blir mindre och mindre.
man kan ju åka 2vändor till tippen.. men visst jag har fyllt våran kombi och kört till tippen oxå men hade lika gärna kunnat använt våran ena seat men kanske fått åkt någon extra vända.. men om det blivit 4 eller 6vändor kvittar hade gått fortare med kärra
man kan köpa en kärra oxå
jag har att låna på jobbet så kan ju bara plocka med den hem om jag behöver en
Senast redigerat av Growe (7 januari 2018)
Kör fort så hinner inget hända...