Evildan skrev:
Jag påstår tvärtom att VAGs motorer är av så fruktansvärd ojämn byggkvalitet tillika konstruktionsmässigt undermåliga att det är ett lotteri för bilägaren, vissa bilar förefaller fungera smärtfritt år ut och år in (dessa ägs i regel av märkesfrälsta) medans andra (som av förståeliga anledningar inte kör VAG längre) återkommande haft problembilar.
Där trampade man visst på en öm tå.. Ja, jag vet att din skoda var crap. Det jag skrev är ju såklart hur jag upplever de bilarna. Jag upplever toyota som en bra, men jäkligt själlös bil. Bra kvalité men tråkig på de flesta plan. Inredning, design, motorkaraktär, ljud.. En bra, men skittråkig bil, I MITT TYCKE.
Men:
Var för övrigt och kollade på en C-hr Hybrid i helgen då jag funderar på att byta ut seaten. Tycker den är lite cool utvändigt, men den föll bort pga priusinredningen.. Fet plast, en malplacerad skärm, platta, trista stolar. Men det är min smak.
Har för övrigt ägt 1,2tsi, 1,4tsi, 2,0tsi, 2,0tfsi, 2,0tdi och 1,6tdi. ALDRIG haft problem med hög oljeförbrukning eller andra motorhaverier, någonsin. Dsg7 är skit ja, men motorerna funkar ENLIGT VAD JAG ERFAR väldigt bra så länge man tar hand om grejerna. Jag kör privat ca 3000 mil/år och i jobbet runt 6000 mil/år. Men visst, då kör jag inte longlife-service.