Intressant hur olika man uppfattar saker och ting.
Min personliga uppfattning är att både BMW och Audi håller en hög kvalitet och standard, åtminstone interiör mässigt, finish samt design in/utsida. När det gäller deras motorer och växellåda har jag dock inte en susning...
Gällande barnstol, så har vi varit och provat barnstol i alla dessa bilar jag angav. Och passaten var definitivt den som var rymligast. Med barnstolen där bak så satt min fru bekvämt i framsätet, men ett par centimeter till hade väl inte skadat. Sen är den barnstolen vi har väldigt stor, tanken är att köpa en ny till denna bilen med Isofix och hoppas man kan hitta en barnstol som är något mindre än den vi har idag.
I den nya Mazda 6 så fick framsätet vara i princip längst fram! Vilket förvånade mig då jag fått för mig att Mazda 6 skulle ha ett väldigt rymligt baksäte. Dock fick jag uppfattningen att baksätet var väldigt djupt, så med stolen monterad enligt anvisning var det Väldigt mycket benutrymme framför barnstolen (alltså mot baksätets rygg stöd då bilbarnstolen är bakåtvänd) Men som sagt, passagerarstolen fick vara väldigt långt fram.
Tycker annars att Mazda 6 är ganska välbyggd. (Bättre än passaten)
Snygg på både ut och insida, 10års nybilsgaranti och någorlunda utrustning. Har dock inte provkört den så jag vet inte hur bullernivå, körglädje och automaten är. Tyvärr har den ju det minsta bagageutrymmet av dom fyra jag kikat på. Men jag har inte strykit den från listan ännu!
Skoda Octavia och Superb ska jag ge en chans. Octavian är dock snyggare.
Mercedes hade jag kunnat tänka mig, men för min budget räcker det bara till en C klass om jag inte vill ha en 6år gammal bil med 8000mil på mätaren. Och C klass är troligtvis alldeles för liten. Annars är C220 2015 riktigt jäkla fin!
Ford Mondeo ska jag nog ta o kika på.
Och Lexusen är inget för mig, jag vill ha en kombi.