28 januari 2018
Trådstartare
Hejsan vänner!
Det var länge sedan jag la ut mitt första inlägg här och jag har lärt mig så otroligt mycket under tiden.
Jag har nu stött på ett problem som varken jag eller en fullt utbildad elektriker kan komma på orsaken till.
Här är situationen:
Jag har ett slutsteg " 500.1 Alpha " av Gas och " Kicker Comp 2x12tum på 2 ohm som har 600w rms och 1200 peak ".
Jag införskaffade mig dem här produkterna för drygt ett halvår sen med ett tjockt kabelkit och allting funkade perfekt, sedan smällde jag min första bil och tröck in ljudet i min nästa bil där det även funkade perfekt. Den nya bilen glev sedan av e4 i hög hastighet så jag blev tvungen att köpa en ny bil där jag nu har tryckt in ljudet med Power Protection Mode går igång hela tiden på steget. Jag mätte upp allting och allting var flawless, superb jord och rätt spänning överallt men den går endå in i Protection mode så jag antog att steget hade gett upp efter alla hårda smällar och köpte då ett nytt likadant steg men till samma resultat.
Min enda gissning skulle vara att Batteriet i den nya bilen är för svagt ( 65Ah 590A ). Och ja den var full laddad vid alla försök där den mätte upp 12.55V.
Har ni några gissningar? :*