4324
Sök

Öppet luftfilter Saab 9-3

3 295 Inlägg
14 januari 2007
http://www.youtube.com/watch?v=RMzBA7QvLaM Evo 6 dumpen på min bil Film alltså!...köp en sån om du vill ha ett kvitterliknande ljud.

MVH Johan
Senast redigerat av Slave_joe (14 januari 2007)

268 Inlägg
14 januari 2007
har återcirkulerande dump och jr open air kit på min och det viner och pyser utav bara F*N! smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

36 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
Okej, så de är kanske filtret som spökar för mig? de är därför den låter så illa?

36 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
någon som vet ?smile

666 Inlägg
15 januari 2007
vilken dump är det du har, den K-25 eller?
Kolla så att den öppnar som den ska, så inte fjädern är förhårt spänd, när jag köpte min dump så dumpade den svagt vid högavarv, men det var pga att fjädernva för hård, nu dumpar den mycket högre och tidigt me

//Silver

36 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
Okej! Jag har D1560! Men skulle vilja ha din msn så kan vi snacka mer om du vill:)

36 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
vilken dump är det du har, den K-25 eller?
Kolla så att den öppnar som den ska, så inte fjädern är förhårt spänd, när jag köpte min dump så dumpade den svagt vid högavarv, men det var pga att fjädernva för hård, nu dumpar den mycket högre och tidigt me

//Silver

Sry såg att de var K-25:an:)

20 Inlägg
15 januari 2007
de kommer låta mer om du har öppet filter till... min 9000 dumpar mycket mer nu:)

en gång när det var mörk ute körde jag för fort

36 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Okej:) drog bort lite utav fjädern, så nu låter den gött:) har beställt ett öppet BSR luftfilter nu också som ska komma till veckan:) så hoppas att den kommer låta fint:)

5 710 Inlägg
16 januari 2007
silverbird skrev:
saken är det att ett öppetluftfilter släpperigenom lite större skit än vad ett insatsfilter gör,

De är gjorda i samma filtermaterial = genomsläppligheten är lika.
Dock sitter filtret mer skyddat i sin låda och exponeras där mindre för smutsen vilket kan vara bra.
Den stora vinsten med att ha kvar "lådan" är att man får en bra avskärmning, ett öppet filter UTAN avskärmning är döden för laddlufttemperaturen.

MVH Jonas
..............

36 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Har köpt bsr filtret med avskärmning och hela kittet! kommer de vara nå sämre effekt än orginal?

Fartdåre
378 Inlägg
16 januari 2007
Så det bästa är bara att kasta ut filtret i luftburken och sätta in ett K&N filter?
http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=56337
Typ detta från Micro. Men är det nån skillnad på detta och ett orginal filter?   Högre effekt?  Mer skit i motorn?
Är de bättre att ha orginal kvar eller???????

TICen är till salu säljs billigt.

666 Inlägg
16 januari 2007
jonTe skrev:
silverbird skrev:
saken är det att ett öppetluftfilter släpperigenom lite större skit än vad ett insatsfilter gör,

De är gjorda i samma filtermaterial = genomsläppligheten är lika.
Dock sitter filtret mer skyddat i sin låda och exponeras där mindre för smutsen vilket kan vara bra.
Den stora vinsten med att ha kvar "lådan" är att man får en bra avskärmning, ett öppet filter UTAN avskärmning är döden för laddlufttemperaturen.

Nu jämförde jag mest med orginal filter, mitt orginal filter är gort av papper, det ska enligt vad jag har hört släppa igenom mindre skit, men motorn måste suga mer för att få i sig luften... men jag är kanske ute å cyklar

//Silver

Fartdåre
378 Inlägg
16 januari 2007
men av vad de har på micro vad är bäst att ha.

TICen är till salu säljs billigt.

3 Inlägg
16 januari 2007
Tycker bilen svarar bättre med insatsfilter, men den låter ju mycket fetare med ett öppet! smile  (Har Haft både sportinsats och öppet jr filter)

1 414 Inlägg
17 januari 2007
Ta en kik på vad en luftmassa mätare kostar först innan du sätter på öppet filter... tro mig du kommer inte bli glad när den går sönder wink

Näe men seriöst, T7 motorn ska inte ha öppet filter, insatsfilter duger fint och med tanke på hur stora partiklar som faktiskt kan ta sig igenom ett öppet filter jämfört med ett vanligt så är risken för motor-ras ganska stor sad

Känner till 3 bilar som redan fått onormal hög oljeförbrukning (1 liter per 1000 mil) och vi misstänker att det är filtret eftersom allt annat varit original...

Det taskiga är att inga grantier gäller när man byter till öppet filter vilket du borde tänka på som fortfarande har motorgarti kvar...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Kockafan
224 Inlägg
17 januari 2007
Hej såg att ni snacka om dump och kornfilter.. Jag har JR filter kit på min o det funckar fint men du ska absolut inte ha en öppen dump på en T7 maskin, för då släpper du ut luften som luftmassemätarn har räknat ut att du behöver till motorn och då mår den inte alls bra..
Men de e klart att många kör med det endå (nötter) men du verkar vilja ha de som inte skadar motorn så mkt ..

Kocken

(none)
1 725 Inlägg
17 januari 2007
Founder skrev:
Ta en kik på vad en luftmassa mätare kostar först innan du sätter på öppet filter... tro mig du kommer inte bli glad när den går sönder wink

Näe men seriöst, T7 motorn ska inte ha öppet filter, insatsfilter duger fint och med tanke på hur stora partiklar som faktiskt kan ta sig igenom ett öppet filter jämfört med ett vanligt så är risken för motor-ras ganska stor sad

Känner till 3 bilar som redan fått onormal hög oljeförbrukning (1 liter per 1000 mil) och vi misstänker att det är filtret eftersom allt annat varit original...

Det taskiga är att inga grantier gäller när man byter till öppet filter vilket du borde tänka på som fortfarande har motorgarti kvar...

Men det finns ju öppna filter som har luftmassemätare. 9-3 00-02 finns det luftmassemätare som orgianl.

--Lev i går som det vore i morgon--

666 Inlägg
17 januari 2007
det finns så man kan sätta på men det är inte att rekomendera, eftersom skiten som kommer in via ett öppetluftfilter kan skada tråden i lmm, oljar man in sittöppna luftfilter för mycket så sugsoljan in och fastnar även den på tråden, detta kan leda till att lmm visar fel och soppa/luft blandningen blir fel

//Silver

Sök