3123
Sök

Köpråd: Tysk dieselsedan med mer utseende än prestanda

441 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#21
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:
En sådahär burk är i princip en Mercedes E-klass med kaxigare kaross. MB-diesel och dito låda.

Haft min sedan ny:
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-7fa96381fc8b9ff97663f6107270c223.jpg

Är som en ospecifierad könssjukdom, har man väl fått den så går det tamejfan inte att bli av med den.
Men skämt åsido så nog är den trevlig och bekväm 300C.

TS; Dieseln är död och att köpa en dieselbil med makak-aura är vad jag kallar ekonomiskt självmord eller iaf något som ger men en lång tid framöver. Många tycker att det är ett sådant flås i en diesel då dom lurar sig på bottendraget vid lågt varvtal. Någon kanske upplever en 300hk traktormotor som pigg och underhållande att köra, jag håller inte med då det likväl i mina ögon och öron är en tämligen fadd upplevelse ( jadå jag har kört "snabba" dieslar både sådana från bandet och hemmasnickrade mercedeswurstingar) . Missförstå mig inte, jag gillar dieselmotorer skarpt, dom är bra att driva elverk och omrörare i bajsbrunnar på någon grisgård.

Ajdå.

Jag har jättesvårt för att förstå skillnaden på bensin och dieselmotorer. Det är svårt att få konkreta svar.
Kollar man på rena siffror så har ju dieslarna nästan samma effekt (skiljer kanske 10%) och oftast dubbla vridmomentet. Hur kan dom då vara segare?

4 261 Inlägg
4 mars 2018
#22
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:
En sådahär burk är i princip en Mercedes E-klass med kaxigare kaross. MB-diesel och dito låda.

Haft min sedan ny:
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-7fa96381fc8b9ff97663f6107270c223.jpg

Är som en ospecifierad könssjukdom, har man väl fått den så går det tamejfan inte att bli av med den.
Men skämt åsido så nog är den trevlig och bekväm 300C.

TS; Dieseln är död och att köpa en dieselbil med makak-aura är vad jag kallar ekonomiskt självmord eller iaf något som ger men en lång tid framöver. Många tycker att det är ett sådant flås i en diesel då dom lurar sig på bottendraget vid lågt varvtal. Någon kanske upplever en 300hk traktormotor som pigg och underhållande att köra, jag håller inte med då det likväl i mina ögon och öron är en tämligen fadd upplevelse ( jadå jag har kört "snabba" dieslar både sådana från bandet och hemmasnickrade mercedeswurstingar) . Missförstå mig inte, jag gillar dieselmotorer skarpt, dom är bra att driva elverk och omrörare i bajsbrunnar på någon grisgård.

lol undrar vad ska hända me alla dieselbilar? vad ska hända me alla som kör dieselbilar nu ? folk köper ju som galningar endå, vi säljer diesel på jobbet som smör. Det har varit ett jävla snack om förbud samt elbilar som ska ta över men ser fortfarande skitmycket diesel överallt.

441 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#23
panda666 skrev:
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:
En sådahär burk är i princip en Mercedes E-klass med kaxigare kaross. MB-diesel och dito låda.

Haft min sedan ny:
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-7fa96381fc8b9ff97663f6107270c223.jpg

Är som en ospecifierad könssjukdom, har man väl fått den så går det tamejfan inte att bli av med den.
Men skämt åsido så nog är den trevlig och bekväm 300C.

TS; Dieseln är död och att köpa en dieselbil med makak-aura är vad jag kallar ekonomiskt självmord eller iaf något som ger men en lång tid framöver. Många tycker att det är ett sådant flås i en diesel då dom lurar sig på bottendraget vid lågt varvtal. Någon kanske upplever en 300hk traktormotor som pigg och underhållande att köra, jag håller inte med då det likväl i mina ögon och öron är en tämligen fadd upplevelse ( jadå jag har kört "snabba" dieslar både sådana från bandet och hemmasnickrade mercedeswurstingar) . Missförstå mig inte, jag gillar dieselmotorer skarpt, dom är bra att driva elverk och omrörare i bajsbrunnar på någon grisgård.

lol undrar vad ska hända me alla dieselbilar? vad ska hända me alla som kör dieselbilar nu ? folk köper ju som galningar endå, vi säljer diesel på jobbet som smör. Det har varit ett jävla snack om förbud samt elbilar som ska ta över men ser fortfarande skitmycket diesel överallt.

Glid inte ifrån ämnet nu! Snälla rara..

441 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#24
Värt att låna och köpa en GT86?

Forummoderator
18 089 Inlägg
4 mars 2018
#25
Ainok skrev:
Värt att låna och köpa en GT86?

Du bör nog bestämma dig för vad du vill ha. Prova några bilar kanske?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 261 Inlägg
4 mars 2018
#26
Ainok skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:

Är som en ospecifierad könssjukdom, har man väl fått den så går det tamejfan inte att bli av med den.
Men skämt åsido så nog är den trevlig och bekväm 300C.

TS; Dieseln är död och att köpa en dieselbil med makak-aura är vad jag kallar ekonomiskt självmord eller iaf något som ger men en lång tid framöver. Många tycker att det är ett sådant flås i en diesel då dom lurar sig på bottendraget vid lågt varvtal. Någon kanske upplever en 300hk traktormotor som pigg och underhållande att köra, jag håller inte med då det likväl i mina ögon och öron är en tämligen fadd upplevelse ( jadå jag har kört "snabba" dieslar både sådana från bandet och hemmasnickrade mercedeswurstingar) . Missförstå mig inte, jag gillar dieselmotorer skarpt, dom är bra att driva elverk och omrörare i bajsbrunnar på någon grisgård.

lol undrar vad ska hända me alla dieselbilar? vad ska hända me alla som kör dieselbilar nu ? folk köper ju som galningar endå, vi säljer diesel på jobbet som smör. Det har varit ett jävla snack om förbud samt elbilar som ska ta över men ser fortfarande skitmycket diesel överallt.

Glid inte ifrån ämnet nu! Snälla rara..

Eftersom du nämnde lexus så skulle ja kunna rekommendera dig is 250. Automat/manuell helt hur du vill, dom har fett me utrustning som keyless xenon pdc osv osv, sköna elstolar mm. tyskarna +diesel tyskar för runt 100k kommer kanske bara innebära problem ifall du har otur. Bästa allternativet av de du nämnde skulle ja lätt ha valt lexus, kommer hålla säkert mycket bättre än alla. haft min 300h sen september om ja minns rätt, peppar peppar.

6 110 Inlägg
4 mars 2018
#27
Ainok skrev:
*Inte N47 motorn.

Undvik de första årsmodellerna är välj en som fått kamkedjan bytt och uppdaterad så är det inga problem. Jag har den i min bil och det är en utmärkt motor som alltid startar, går snålt och är pigg.

Någon tipsade om sportstolar. Jag har det i min 118i och om det är samma som i 3-serien skulle jag undvika dom. Jag vet inte om jag har för stor röv eller vad det är, men jag tycker inte man sitter skönt. Jag har övervägt att låta någon byta jämnt mot vanliga stolar men jag tror inte det går utan att programmera om datorn på grund av sidokrockkuddar och liknande.

15 Inlägg
4 mars 2018
#28
Tycker att det råder tvivelaktiga påståenden rörande dieseln, hur mycket av all denna forskning som genomförts stämmer verkligen? Man blir skeptisk när man vet att det är pengarna som i slutändan avgör de stora frågorna.

Evildan
4 mars 2018
#29
Ainok skrev:
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:
En sådahär burk är i princip en Mercedes E-klass med kaxigare kaross. MB-diesel och dito låda.

Haft min sedan ny:
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-7fa96381fc8b9ff97663f6107270c223.jpg

Är som en ospecifierad könssjukdom, har man väl fått den så går det tamejfan inte att bli av med den.
Men skämt åsido så nog är den trevlig och bekväm 300C.

TS; Dieseln är död och att köpa en dieselbil med makak-aura är vad jag kallar ekonomiskt självmord eller iaf något som ger men en lång tid framöver. Många tycker att det är ett sådant flås i en diesel då dom lurar sig på bottendraget vid lågt varvtal. Någon kanske upplever en 300hk traktormotor som pigg och underhållande att köra, jag håller inte med då det likväl i mina ögon och öron är en tämligen fadd upplevelse ( jadå jag har kört "snabba" dieslar både sådana från bandet och hemmasnickrade mercedeswurstingar) . Missförstå mig inte, jag gillar dieselmotorer skarpt, dom är bra att driva elverk och omrörare i bajsbrunnar på någon grisgård.

Ajdå.

Jag har jättesvårt för att förstå skillnaden på bensin och dieselmotorer. Det är svårt att få konkreta svar.
Kollar man på rena siffror så har ju dieslarna nästan samma effekt (skiljer kanske 10%) och oftast dubbla vridmomentet. Hur kan dom då vara segare?

En dieselmotor har ett snävare arbetsområde där den and vänd bara effekten finns samt är inte lika varvvillig som en bensinmotor.
Vi kikar här:
BMW 116i med
136hk
220Nm
Slagvolym 1.6l
0-100 km/h 8.5s
http://www.cars-data.com/en/bmw-116i-ex … pecs/60312

BMW 118d med
143hk
320Nm
Slagvolym 2.0l
0-100km/h 8.9s
http://www.cars-data.com/en/bmw-118d-hi … pecs/58501

Större motor med högre effekt men ändå långsammare än bensinsnurran.
Därav att det inte körs diesel i motorsport om det inte är traktor pulling eller truckracing. wink

Forummoderator
18 089 Inlägg
4 mars 2018
#30
Evildan skrev:
Ainok skrev:
Evildan skrev:

Är som en ospecifierad könssjukdom, har man väl fått den så går det tamejfan inte att bli av med den.
Men skämt åsido så nog är den trevlig och bekväm 300C.

TS; Dieseln är död och att köpa en dieselbil med makak-aura är vad jag kallar ekonomiskt självmord eller iaf något som ger men en lång tid framöver. Många tycker att det är ett sådant flås i en diesel då dom lurar sig på bottendraget vid lågt varvtal. Någon kanske upplever en 300hk traktormotor som pigg och underhållande att köra, jag håller inte med då det likväl i mina ögon och öron är en tämligen fadd upplevelse ( jadå jag har kört "snabba" dieslar både sådana från bandet och hemmasnickrade mercedeswurstingar) . Missförstå mig inte, jag gillar dieselmotorer skarpt, dom är bra att driva elverk och omrörare i bajsbrunnar på någon grisgård.

Ajdå.

Jag har jättesvårt för att förstå skillnaden på bensin och dieselmotorer. Det är svårt att få konkreta svar.
Kollar man på rena siffror så har ju dieslarna nästan samma effekt (skiljer kanske 10%) och oftast dubbla vridmomentet. Hur kan dom då vara segare?

En dieselmotor har ett snävare arbetsområde där den and vänd bara effekten finns samt är inte lika varvvillig som en bensinmotor.
Vi kikar här:
BMW 116i med
136hk
220Nm
Slagvolym 1.6l
0-100 km/h 8.5s
http://www.cars-data.com/en/bmw-116i-ex … pecs/60312

BMW 118d med
143hk
320Nm
Slagvolym 2.0l
0-100km/h 8.9s
http://www.cars-data.com/en/bmw-118d-hi … pecs/58501

Större motor med högre effekt men ändå långsammare än bensinsnurran.
Därav att det inte körs diesel i motorsport om det inte är traktor pulling eller truckracing. wink

Höll på att få en stroke tills jag såg vem det var...
Nåväl. Diesel upplevs kvickare iväg som sagt. Det är sådant jag gillar.

Kul test! 850 T5 mot V90 D5
https://www.youtube.com/watch?v=9dNEJz8cV2c

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 110 Inlägg
4 mars 2018
#31
Evildan skrev:
Större motor med högre effekt men ändå långsammare än bensinsnurran.
Därav att det inte körs diesel i motorsport om det inte är traktor pulling eller truckracing. wink

*harkel* Audi R10? R15? R18?

441 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#32

Forummoderator
18 089 Inlägg
4 mars 2018
#33
Ainok skrev:
Jag tror fortfarande på diesel.


https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 5.htm?sa=1

Klart grabben ska ha en diesel!
Kom med i matchen nu Evildan! Du är avundsjuk för att jag miljökompenserar din Prius! Men TS... En C-klass? Du ska inte ha en liten shoppingbil. Du ska ha en fet dieseldoftande knackwürst!

.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 261 Inlägg
4 mars 2018
#34
Ainok skrev:
Jag tror fortfarande på diesel.


https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 5.htm?sa=1

köp, du verkar ha bestämt dig endå:smile

Of World
3 371 Inlägg
4 mars 2018
#35
Ainok skrev:
Jag tror fortfarande på diesel.


https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 5.htm?sa=1

Helvete va dyrt för en 11 år gammal bil..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Of World
3 371 Inlägg
4 mars 2018
#36
Om du nu skall ha diesel.. Köp en opel Insignia 2.0 cdti 160hk 2010-2011 för under 65k med vettiga mil och utrustning.

2000kr i årsskatt
Min drar blandat 0.53 på sommarn 0.55 på vintern. Med 225/50/17

Åker iaf gött och varar 1550  130km/h

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Evildan
4 mars 2018
#37
Svarte_Orm skrev:
Evildan skrev:
Större motor med högre effekt men ändå långsammare än bensinsnurran.
Därav att det inte körs diesel i motorsport om det inte är traktor pulling eller truckracing. wink

*harkel* Audi R10? R15? R18?

Någon av dessa var till och med en hybrid vill jag minnas?
Men körs är presens inte imperfekt likt körts. wink

Evildan
4 mars 2018
#38
MrMaz skrev:
Ainok skrev:
Jag tror fortfarande på diesel.


https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 5.htm?sa=1

Helvete va dyrt för en 11 år gammal bil..

Som har rullat drygt fyra varv runt jorden dessutom.
Men men, det är TS plånbok. wink

Evildan
4 mars 2018
#39
Hybrid_ skrev:
Ainok skrev:
Jag tror fortfarande på diesel.


https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 5.htm?sa=1

Klart grabben ska ha en diesel!
Kom med i matchen nu Evildan! Du är avundsjuk för att jag miljökompenserar din Prius! Men TS... En C-klass? Du ska inte ha en liten shoppingbil. Du ska ha en fet dieseldoftande knackwürst!

.

En MB ska ha minst 5 cylindrar och driva bak via en automatlåda annars passar den bäst här
http://www.arkadprofiler.se/img/garage0006.jpg

Jag vidhåller att dieseln är död och att köpa en är osunt för plånboken. Vill man ha en så javisst köp en och ta sedan smällen som en riktig man med råg i ryggen.

Forummoderator
18 089 Inlägg
4 mars 2018
#40
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:
Ainok skrev:
Jag tror fortfarande på diesel.


https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 5.htm?sa=1

Klart grabben ska ha en diesel!
Kom med i matchen nu Evildan! Du är avundsjuk för att jag miljökompenserar din Prius! Men TS... En C-klass? Du ska inte ha en liten shoppingbil. Du ska ha en fet dieseldoftande knackwürst!

.

En MB ska ha minst 5 cylindrar och driva bak via en automatlåda annars passar den bäst här
http://www.arkadprofiler.se/img/garage0006.jpg

Jag vidhåller att dieseln är död och att köpa en är osunt för plånboken. Vill man ha en så javisst köp en och ta sedan smällen som en riktig man med råg i ryggen.

Så elak! Måste vara luften där uppe i Norrland. Fast jag har en liten hemlis: Kanske blir det byte till en bil med tändstift inom kort... Med 2 pedaler...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök