Här om dagen så tog jag en titt varför radion inte fungera. De visade sig att de inte fanns en enda kabel till radio. Så fick dra allt nytt.
Jag funderade på hur jag skulle göra för att kund spela musik från mobilen men fortfarande ha i en äldre radio, för jag tycker att man förstör utseendet om man sättet dit en modern stereo. Tänkte först montera en ny stereo med Bluetooth under instrumentpaneln eller i handskfacket men jag hittade en FM mudolator på Biltema. Efter läst lite på internet och tittat på den så listade jag och en kompis ut hur den ska kopplas, riktigt smidigt faktiskt!
Nackdelen är att man får inte lika bra kvalitet på ljudet men de är en gammel bil så de spelas bara gammel musik!
Jag drog och la aux kabeln i handskfacket så den kan döljas.
Köpte även nya högtalare och eftersom ljudet inte är super bra ändå så köpte jag dom på biltema. Dock så passade dom inte jätte bra så fick moda lite.
Jag ville inte att högtalare skulle synas utan jag ville kunna ha original gallerna på.
De andra problem va att diskanten tryckte på gallret så såga ut en distans platta. Men var ändå tvungen att slå ut gallret lite ändå.
Jag blev inte helt nöjd med hur högtalare sitter men de är för att dörrsidoran är sönder skruvade så måste byta dom om jag vill ha de bättre, men men de får bli en annan gång. Blev rätt nöjd med ljudet annars!