2507
Sök

öppet filter till a3 1,8t

1 231 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#1
tänkte se ... läste runt lite på forum osv ...
vissa skriver att om man har nått öppet filter så kan det skada någonting ... lmm osv ...
är det sant eller ?
är det bra eller inte bra att ha öppet filter till a3 1,8t ?
funderade nämligen på köpa det från BSR med avskärmning ... men vill veta ifall det kan hända någonting med nått ...

1 231 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#3
snackade med kussen , han kan mkt sånt ...
kan säger han förstår inte hur LMM:en kan gå sönder ... ? vad är det som gör att den går sönder ?
vad kostar en ny sån ?

152 Inlägg
13 januari 2007
#4
Tigerofsweden skrev:
snackade med kussen , han kan mkt sånt ...
kan säger han förstår inte hur LMM:en kan gå sönder ... ? vad är det som gör att den går sönder ?
vad kostar en ny sån ?

En ny går på runt 1500 2000kr för en utbytes hoss vag, helt ny mycket dyrare. Det som kan göra att den går i sönder är ju att filtert släpper igenom lite skit som i sin tur gör så att tråden i LLM går av.

Insane Base

1 231 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#5
men hur ofta händer da da ?
kan ju inte tänka mig att det kan hända så ofta? att dom bara går sönder sådär?

Satans Kung
467 Inlägg
13 januari 2007
#6
Jag har haft öppet filter i 4år på min passat o LMM går inte sönder..Den ger upp om man inte ser till att den inte sitter fast ordentligt.
Vilket den gör med en BSR`s kit med avskärmare..

Man måste desutom sköta filtret o tvätta det när det bli skitigt mm + att man måste se till att inte ha på för mycket olja..Många dränker sina filter i olja så det lägger sig en hinna på LMM o då kan den ge upp..
Bäst är ju såkallade "torrfilter" som man inte har olja till men dom kostar ju en del också..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

152 Inlägg
13 januari 2007
#7
Tigerofsweden skrev:
men hur ofta händer da da ?
kan ju inte tänka mig att det kan hända så ofta? att dom bara går sönder sådär?

LLM hos vag är känsliga även med orginal lufburk så kan den gå i sönder. Men jag hade inte tvekat att köpa öppet filter för det.
Senast redigerat av alexus65 (13 januari 2007)

Insane Base

1 231 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#8
så ni rekomenderar att köpa BSR Opti-Flow filter då ... och sköta om det nogrannt !
tack för alla tips ! smile

301 Inlägg
13 januari 2007
#9
Tigerofsweden skrev:
så ni rekomenderar att köpa BSR Opti-Flow filter då ... och sköta om det nogrannt !
tack för alla tips ! smile

jag köpte mitt därifrån. jag bytte luftmassemätare för ca en halv timma sedan trodde det var den som va sönder pga öpnna filtret ifrån bsr men det visade sig att bilen gick lika dåligt! så jga kan rekomendera dig att köpa ett. det blir ett helt annat motorljud se till att buta dump också till en i aluminium så kommer den att dumpa igenom filtret som fan. jag har en återcirkulerande dump, men det sköter filtret smile

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

1 231 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#10
ska nog köpa hybrid dumpen så kan man ställa in den på 50-50% ... öppen och återcirk.

193 Inlägg
13 januari 2007
#11
det som gör att den kan gå sönder är som någon sa att de flesta/många är inoljade
och då kan lmm gå sönder om filtret är så mycket inoljat att det släpper igenom olja.
Men det är också sant att det är en svag punkt på vag 1.8T så den kommer nog gå
sönder för eller senare endå.
Jag har återcirkulerande dump samt öppet F1 power filter vilket funkar kanon.
Skulle rekommendera dig att köpa en återcirkulerande dump och inte hybrid.
Lmm uppmäta världen blir fel då du släpper ut uppmät luft,
vilket gör att bilen kan gå sämre.

Mvh Kimme



Sök