Införskaffade mig en BMW e46 330D -01 som var tänkt att ha som en bruksbil.
Tanken var att ha BMW:n som en bruks bil då man kör runt ungarna och även åker på diverse småvägar/grusvägar med båten på trailer bakom. En bil som man helt enkelt inte behövde vara rädd om. Efter att bilen inhandlades så blev det en tur till Autotech i Trollhättan för att optimera den lite. Bilen fick en helt annan respons vid gaspådrag och blev betydligt roligare att köra gick från 184hk till 240hk vet ej vad vridmomentet blev men behöver ju inte växla ner till 4:ans växel vid omkörningarna längre.
Körde med den som vanligt men märkte att något inte stod rätt, fick kondens inne i bilen och en stark lukt av unket som sakta men säkert växte fram. En sån där lukt som när man glömt fotbollskläderna i väskan några veckor. Ägnade inte speciellt mycket tid att felsöka detta problem då bilen skulle vara en bruksbil. Men lukten tilltog ju kallare vädret blev, värst var det när det regnade ute.
Efter ett par månader så kände jag oron och små krypandet i fingrarna efter att hitta orsaken till problemet med denna lukt och fukt som letade sig in i bilen. Sen är det ju så när man "
BARA" ska göra det där lilla eller bara titta vad som är fel så blir det inte alls som man tänkt sig...........
Lite bilder på hur e46:an såg ut när hon förvärvades.
Har dåligt med bilder på inredningen men ägaren innan hade lättat bilen igenom att riva ur innertak, taklucka, dörrsidor, kapat ur dörrsidorna bak, rensat bagaget. Ja det som inte gick att skruva loss hade dem kapat ur med vinkelslip. om jag inte minns fel så var det runt 120kg som fattades i inredning och plåt.
Ska även lägga till att jag har skruvat/renoverat/blästrat/svetsat/målat under 18 månaders tid på bilen. Lusten har kommit och gått som en avlöning, men ibland så får man ta sig i kragen och då händer det små saker hela tiden.
"DET GÅR FRAMÅT SAKTA MEN SÄKERT"Kommer lägga upp lite mer bilder på det jag har gjort hittills med bilen.
Ni får jätte gärna ställa frågor eller skicka pm om ni undrar något.