Hej!
1. Finns det någon bil med v8, v10 eller v12 som har riktigt pålitlig motor/växellåda?
2. Om Ja på fråga 1, vilken/vilka bilar?
3. Om Nej på fråga 1, vilken motor/växellåda är lättast att renovera själv? Det ska tilläggas att det tagit mig dagar att sätta upp en barngunga och är ej halvfärdig ännu, har lyckats borra 2 hål men pluggen har fastnat mitt i ena hålet och just nu har jag ingen lösning på detta utan att förstöra pluggen så ska jag renovera motorer så krävs det en motor som verkligen har utförliga instruktioner. Steg för steg med tydliga bilder och förklaringar exakt vad göra när det krånglar, i princip vill jag ha användarmanual till skruvmejslarna osv också
. Har ett garage men det får precis plats en bil i det.
4. Har jag rätt i att det inte finns någon bil med välljudande motor där det är rimliga priser att köpa utbytesmotor/montering? Svårt att hitta priser men ser ofta priser på över 50k för bara motor som kanske dessutom havererar igen och då vore det billigare att ta värdeminskning på en bil med maskinskadeförsäkring vilket jag anser vara för dyrt. Egentligen viktigare än priset på bilen är kostnaden per månad. Gissar att bilen kommer rulla ca 300 mil per år.
5. Om det inte finns några vettiga bilar med stor motor och det inte är realistiskt att laga när det havererar, går det att få en 4 cylindrig bil att låta vettigt utan att sabba garantier (a3 2.0 tfsi 190 hk Quattro)?
Helst vill jag att bilarna ni eventuellt nämner har minst 4 sittplatser.
Mvh