2485
Sök

Köpråd, pålitlig v8, v10 eller v12 bil, 30 -150k

1 271 Inlägg
12 maj 2018
Helt OT men hur kan man så fa jävla talt misslyckas med att bygga en websida 2018!! För att se länken från laptop behöver man surfa in i mobilläge, vilken naturligtvis inte funkar i laptop-läge. Helt otroligt...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 maj 2018
Evildan skrev:
caromania skrev:
Soulman skrev:
Okej... du får inte ihop en barngunga... en plugg har fastnat...var pluggar man ens en barngunga? Din ambitionsnivå är ju beundransvärd meneeeh... Ja du jag vet inte vad jag ska säga. Du behöver köpa en bil som funkar och antagligen en bil med garantier.

Garantier behövs bara om bilen går sönder... wink Och då lär generalagenten/märkesverkstaden ändå slå så hårt de kan på fingrarna som försiktigt pillat i syltburken.

Men skämtåsidå så kan jag hålla med till viss del. En hobbybil kräver kunskap eller en rejäl bibba läder i bakfickan. En bra medelvägslösning blir då en Lexus med V8. Håller bra, har puff under huven men är alltjämnt med handen på hjärtat en jävligt tråkig direktörsvagn.

Inte nödvändigtvis kanske, men det beror ijenkligen på vad som är tråkigt föståss.
https://mobil.blocket.se/annons/stockho … t/77112491

Förvisso men nu tappade Dr Evil bort budgeten...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

11 Inlägg
12 maj 2018
Trådstartare
Jag vill absolut ha en m5 och en aventador med garanti men ibland får man inte allt man vill:) så därför forumtråden. 300c har ett brutalt utseende och Lexus må inte vara det roligaste men man är ju inte tvingad att behålla så länge speciellt om man inte behöver lägga en massa på bilen. Eftersom jag alltid funderar på det optimala garaget för minimal ansträngning och budget så finns nu ett par nya bilar med i övervägandet. Ibland vill man köra aktivt ibland vill man mer glida med ett gött ljud men ha kraft tillhands. Kollat en del Youtube idag om ls 430 och det var ju faktiskt en seriös sklass utmanare på sin tid och bättre som begagnatköp, helt klart lockande.

7 486 Inlägg
13 maj 2018
Soulman skrev:
Helt OT men hur kan man så fa jävla talt misslyckas med att bygga en websida 2018!! För att se länken från laptop behöver man surfa in i mobilläge, vilken naturligtvis inte funkar i laptop-läge. Helt otroligt...

X 2!!!!!!!

Evildan
13 maj 2018
caromania skrev:
Evildan skrev:
caromania skrev:

Garantier behövs bara om bilen går sönder... wink Och då lär generalagenten/märkesverkstaden ändå slå så hårt de kan på fingrarna som försiktigt pillat i syltburken.

Men skämtåsidå så kan jag hålla med till viss del. En hobbybil kräver kunskap eller en rejäl bibba läder i bakfickan. En bra medelvägslösning blir då en Lexus med V8. Håller bra, har puff under huven men är alltjämnt med handen på hjärtat en jävligt tråkig direktörsvagn.

Inte nödvändigtvis kanske, men det beror ijenkligen på vad som är tråkigt föståss.

Prutmån käre Watson prutmån.
169000kr begärt och en budget satt till 150000kr, jag är ganska säker på att om någon viftar med en bunt sedlar innehållandes just 150000kr under näsan på ägaren så är det en deal.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
13 maj 2018
Soulman skrev:

Jamen det vet du väl, "alla" använder ju bara sina mobiltelefoner nu för tiden. Laptop är ju ute. Fast å andra sidan så är väl jag också ute då för jag är väl en av de sista att använda laptop. Det känns så iaf. Inte har jag facebook heller......hur fan ska detta sluta?

Jag har Garaget och några Pontiacforum men överlever nog ändå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

11 Inlägg
13 maj 2018
Trådstartare
Vad är det för bil i annonsen, får error, kanske den är såld?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
13 maj 2018
kaninteskruva skrev:
Vad är det för bil i annonsen, får error, kanske den är såld?

Kanske det är denna annons du menar:
Lexus IS F 5.0 V8 423hk Pärlvit
169 900 kr179 900kr

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 maj 2018
Evildan skrev:
caromania skrev:
Evildan skrev:

Prutmån käre Watson prutmån.
169000kr begärt och en budget satt till 150000kr, jag är ganska säker på att om någon viftar med en bunt sedlar innehållandes just 150000kr under näsan på ägaren så är det en deal.

Jag måste läst fel, fick för mig att budget var max 50k.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

11 Inlägg
13 maj 2018
Trådstartare
Såg att isf en var kvar, rent spontant känns det billigt då den har ungefär lika mycket kraft som m3 e90, precis som med de andra bilarna finns det väldigt få till salu.

Forummoderator
18 129 Inlägg
13 maj 2018
Vår lekbil attraherar glada gossar & flickor i åldern 15-20 år. Tyvärr så kör jag den som en sådan med vilket inte är optimalt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-3808d44c6b4393c8eb2dcf901a6e5022.jpg

Den gamla glidaren drar till sig herrar på +40

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-6fd4a541086d51004b9d821337b68dee.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 271 Inlägg
13 maj 2018
Vad är det ens för modell det där? Är den original i det utförandet? Den tvåtonslackade alltså.
Senast redigerat av Soulman (13 maj 2018)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Forummoderator
18 129 Inlägg
13 maj 2018
Soulman skrev:
Vad är det ens för modell det där? Är den original i det utförandet? Den tvåtonslackade alltså.

Den är inte original någonstans...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

217 Inlägg
13 maj 2018
Soulman skrev:

Hyndai Sonata tror jag det är, måste vara en rätt ovanlig bil att bygga om på det sättet

Evildan
13 maj 2018
Hybrid_ skrev:
Soulman skrev:

Du kan vara ett original. big_smile

I den stora världen är det betydligt vanligare med stylade "bil av okänt ursprung" (eller NF för mig) än i lilla mellanmjölkens land där det ska vara stela tråktyskar.

http://cdn2.bigcommerce.com/server4900/p8shuktn/products/50447/images/34761/09nfibodykit1__64779.1377906106.480.480.jpg?c=2

Vissa gör till och med så här

https://attachments.priuschat.com/attachment-files/2015/08/79511_KenstyleASI-Prius.jpg

Förlåt mig TS för oftopic.

11 Inlägg
13 maj 2018
Trådstartare
Inga problem, jag gillar den stylade toyotan smile. Undrar om Lexus IS F har samma pålitlighet som de äldre Lexus, i så fall är den en klar 1a vad gäller intressant objekt, v8 med ca 420 hk och 4 dörrar, helt okej märke och någorlunda design, pris i högsta laget och dåligt utbud till och med i tyskland är väl det lite tråkiga men känns svårslagen.

Evildan
13 maj 2018
kaninteskruva skrev:
Inga problem, jag gillar den stylade toyotan smile. Undrar om Lexus IS F har samma pålitlighet som de äldre Lexus, i så fall är den en klar 1a vad gäller intressant objekt, v8 med ca 420 hk och 4 dörrar, helt okej märke och någorlunda design, pris i högsta laget och dåligt utbud till och med i tyskland är väl det lite tråkiga men känns svårslagen.

"Gemene man" köper inte Lexus då det av så många anses vara en fördyrad Toyota, därför är dom mindre vanliga i mellanmjölkens land.
För mig är det på samma vis en gåta varför det säljs så många fördyrade Skolådor, AUDI är ju för VAG vad Lexus är för Toyota menar jag.

11 Inlägg
13 maj 2018
Trådstartare
Intressant notering, jag kör Audi och gillar Lexus så jag kan ju säga varför jag gillar dessa varianter av standardbilarna. Vw och Toyota har ju egenskaper som tilltalar många människor, vissa av dessa egenskaper tycker jag är bra, i Vw fallet den upplevda kvalitetskänslan och tekniken, Toyotas riktiga kvalite. Med Audi och Lexus får man dessa egenskaper fast i roligare förpackning. En Audi vågar jag ju dock inte ha utan garanti eller i alla fall maskinskadeförsäkring vilket gör de riktiga roliga audi bilarna för dyra att införskaffa medans Lexus förmodligen är en av väldigt få bilar jag eventuellt skulle våga köpa 10 år gammal. En vag bil tror jag alltför ofta har dyrare totalkostnad som begagnad än ny. Exklusive bensin kostar Audin ca 40 000 kr per år, krävs inte mycket för att en gammal audi skulle kunna vara betydligt dyrare dessutom med mer problem.

5 111 Inlägg
13 maj 2018
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:
Soulman skrev:

Du kan vara ett original. big_smile

I den stora världen är det betydligt vanligare med stylade "bil av okänt ursprung" (eller NF för mig) än i lilla mellanmjölkens land där det ska vara stela tråktyskar.

http://cdn2.bigcommerce.com/server4900/ … 80.jpg?c=2

Vissa gör till och med så här

https://attachments.priuschat.com/attac … -Prius.jpg

Förlåt mig TS för oftopic.

https://www.youtube.com/watch?v=dTMxsOqmBNw

"Meanwhile i den riktiga världen med riktiga bilar"..... wink

Sök