CoolabilenNOT skrev:
Tack för era svar! :-)
Tyvärr kan jag inte skicka någon video på hur den låter, men ska försöka förklara. Har kollat om den låter någon när jag svänger men nej den är helt tyst då.
Det är inte något "knackigt" ljud utan det låter mer som om motorn hade behövt olja, vilken den tydligen har tillräckligt enligt killen på macken. Bilen har gått tystare tidigare, men nu låter den liksom bara lite svagt högre, torrare liksom. Den låter varken gnissligt eller knackande och det smäller inget alls. Bilen går hur bra som helst, så det är bara ljudet jag och fler reagerar på. Det låter som sagt inte högt utan bilen låter bara lite, lite högre och torrare. Väldigt svårt att beskriva ljudet måste jag säga. Lite som att motorns delar NÄSTAN gnids mot varandra när bilen är igång, lite så hörs det.
Hoppas min förklaring blev lite tydligare!
När jag läser era svar så känns det ju inte alls som att drivaxeln är trasig, den kan ju inte ens vara trasig tydligen, men det var så bilverkstaden sa, och då gick bilen tyst och perfekt dessutom. Så det är därför jag inte har lagat den än. Kanske är det bara värmen som gör att den låter någon lite högre i motorn, eller? Vad tror ni?
Vet inte vad för olja jag har i den. Har inte bytt olja på bilen på minst 2 år, kan det kanske vara det som behövs göras nu`? Som ni nog förstår är jag helt kass på bilar!! :-) :-)
Tack än en gång för era svar!