Har länge haft iden och suget efter en Lada med stuk och helst en kombi och nu när ja äntligen kommit över en som va relativt frisk så va de inte mycket att tveka på :) Tanken är att svetsa upp den och få skönt stuk och funktion... Visa mer
Jag gick som lärling på en bilverkstad ibörjan av 80-talet, där en kund, en ryska och hennes syster hade en sådan bil den gick alltid bra men det stora problemet var att gångjärnen på bakluckan slets upp väldigt fort på den Bilen. Dem gick mitt av, och dem var ändå så noga med att smörja gångjärnen ändå var dem snustorra när dem kom och ville ha dem bytta 😂
jasså där ser man ja de sitter nya gasdämpare på min och de är en jäkla fart om man öppnar och bara släpper haha nästan så bilen hoppar till
Går sakta men framåt dock inte så snabbt som ja vill men framåt iaf
Börjat med dörrarna och 2st är näst intill klara. Fick ett missöde när ja skulle lägga klarlack härom dagen då min klarlack va slut fick ja av en kompis dock va de nått lurt med den för blanda som de va anvisat men han knappt lägga ett tunt lager innan lacken i koppen på sprutan börja klumpa och gelé bilda sig. Så fick vänta till de ja lagt hade härdar ordentligt och slipa ner dörrarna igen. Men nu är de snart klara
Sen har ja även löst de mesta mekaniska på bilen så som Byggt avgassystem Bytt bromsar bak då hjulcylindrarna hade blivit ett stycke haha så passa på att byta backar och trummor samtidigt Samt bytt lite givare till motor då den går rätt fett. Har tyvärr inte hittat var de felar än men jobbat påt
Fantastisk jobb med bilen. Dock får alla klistermärken mig att tro du är precis 18 år fyllda och har kepsen bak och fram. Ta bort dem, oavsett din ålder och kör en clean, mean Ladamaskin. Och sätt för fan inget klistermärke i vindrutan heller.
Senast redigerat av Soulman (17 augusti 2018)
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Tjejkompisen några vettigare bilder än va ja tagit men min mobil :p haha Nu är de en dag kvar sen rullar jag och 4 anda lador mot Ungern och en av världens största lada träffar