3246
Sök

Köpråd: Megane RS

7 Inlägg
30 juli 2018
Trådstartare
Hej!

Är just nu på jakt efter en Megane RS eller liknande bil. Hittade en Megane RS - 15 som gått 5k mil men hade nyrenoverade bromsok och bytta bromsar pga spricka. Bör jag hålla mig borta från denna bil pga att den antagligen är hårt körd eller vad tror ni?
Senast redigerat av StefanZ (30 juli 2018)

Of World
3 369 Inlägg
30 juli 2018
Astra opc. Kort o gott

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 Inlägg
30 juli 2018
Trådstartare
Presidento skrev:
Astra opc. Kort o gott

Men vad tror du om Meganen? Bör jag vänta mer krångel i framtiden pga hårt körd?

Astran är lite väl dyr om man ska ha en nyare med lägre miltal som jag är ute efter men kommer det en till ett bra pris så kanske!

925 Inlägg
30 juli 2018
Det är en otroligt prisvärd och bra bil, den gör inte bort sig på bana heller.
De tål att gå för fullt timme efter timme. Känner inte till några speciella fel man ska se upp med, inte maskinellt i alla fall.
Jag fick möjligheten att provköra en sådan på bana, samtidigt som några andra fräna bilas som kostade betydligt mycket mer. Visst en Porsche är lite fränare, men inte värld de extra pengarna.
KÖP!
Mats

7 Inlägg
30 juli 2018
Trådstartare
mats757 skrev:
Det är en otroligt prisvärd och bra bil, den gör inte bort sig på bana heller.
De tål att gå för fullt timme efter timme. Känner inte till några speciella fel man ska se upp med, inte maskinellt i alla fall.
Jag fick möjligheten att provköra en sådan på bana, samtidigt som några andra fräna bilas som kostade betydligt mycket mer. Visst en Porsche är lite fränare, men inte värld de extra pengarna.
KÖP!
Mats

Men det jag är orolig för är att det kommer uppstå en massa andra problem pga att den redan har renoverade bromsok och nya bromsskivor som det står i annonsen. Är inte detta ett varningstecken för att något mer lär brista inom kort?

925 Inlägg
30 juli 2018
Ser man det på så vis så är nog en Toyota Auris, eller vad dom heter, ett bättre väl. (Men då får du en bil helt utan själ.)
Troligtvis har bilen gått några varv på bana, då är bromsar ett normalt slitage.

7 Inlägg
30 juli 2018
Trådstartare
mats757 skrev:
Ser man det på så vis så är nog en Toyota Auris, eller vad dom heter, ett bättre väl. (Men då får du en bil helt utan själ.)
Troligtvis har bilen gått några varv på bana, då är bromsar ett normalt slitage.

Hade gärna hittat en som inte är körd på bana. Planerar själv inte att köra på bana heller bara ha en rolig bil till vardags smile

Sök