4169
Sök

Min Evo Är Stulen!! - *Återfunnen*

Medlem 34530
908 Inlägg
18 januari 2007
Har följt tråden och sett bilderna på bilen, jag lider verkligen med dig. Förstår precis hur du känner, när någon förstör ens bil, som man lagt ner hela sin själ i. Det finns ju en del saker som man skulle vilja göra med dessa personer. Som inte lämpar sig att nämna högt, då man kan bli åtalad för det ena och andra...

Nog om det. Försäkringsbolaget kommer att ge dig ett skambud först, det gör de i 90% av alla fall. Så var beredd på det. Sen börjar en karusell med olika bud tills du förhoppningsvis blir nöjd. Får du inte ut vad du vill ha för bilen så kräv att de lagar den.

Har för mig att Robban Uhr hade lite problem med detta, då han för 4-5 år sedan körde av vägen med sin 900, som var påkostad för ganska många tusenlappar smile. Så försäkringsbolaget fick laga bilen.

Så stå på dig, och blir det strul så släng ut en förfrågan. Förhoppningsvis kan vi hjälpa dig.

Lycka till!!!!!!!!

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Schysst! Bra tips!! Tack så mycket! Ska verkligen ha det i åtanke. Bra att veta sånt här när man inte råkat ut för detta innan.

Lägger ut infon på forumet så fort jag får veta / höra något nytt...

/Mvh Robba

Medlem 34530
908 Inlägg
18 januari 2007
Glömde en sak. Borde vi inte ge NENO83 ett omnämnande som månadens garagare eller liknande. För hans insats.

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
VictorW skrev:
Glömde en sak. Borde vi inte ge NENO83 ett omnämnande som månadens garagare eller liknande. För hans insats.

Det tycker jag!! Har redan sagt det till honom hur mkt jag uppskattar att han gav mig info om vart bilen fanns. Det var grymt vaket, och otroligt snällt!!

Jag tror redan att han vet om att han är hjälten i denna forumstråden med över 6000 visningar!!! smile

/Mvh Robban

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
18 januari 2007
lider verkligen med dej grabben men hoppas att det löser sej i slutändan ändå

9 Inlägg
18 januari 2007
XZ-Evo skrev:
VictorW skrev:

Det tycker jag!! Har redan sagt det till honom hur mkt jag uppskattar att han gav mig info om vart bilen fanns. Det var grymt vaket, och otroligt snällt!!

Jag tror redan att han vet om att han är hjälten i denna forumstråden med över 6000 visningar!!! smile

/Mvh Robban

Nja så mkt gjorde jag ju inte...såg juh den efter att allt var över osv. men gjorde de jag kunde iaf. Och ägaren har redan tackat mig osv...

Förresten...din framspioler såg inte så ut innan bärgningsbilen kom, den satt på plats, jag tror att han inte kunde få upp bilen pga att den var för låg och antingen förstörde den eller monterade av den, detta vet jag då dom har gjort samma på kompisens framläpp, sen efter att dom tog upp den så lutade bilen så att bakre spoilern låg emot marken hela vägen medans dom körde...så kompisen fick kompesation från bärgningsfirman.

Sen om inte f-bolaget inte ger dig rätt summa för din bil så tycker jag att du ska säga till dom att du inte vill ha några pengar utan att dom ska köpa en likadan bil till dig i samma skick och samma utrustning osv...så får dom se om dom kan komma undan billigare så.

Medlem 34530
908 Inlägg
18 januari 2007
neno83 skrev:
XZ-Evo skrev:
VictorW skrev:

/Mvh Robban

Nja så mkt gjorde jag ju inte...såg juh den efter att allt var över osv. men gjorde de jag kunde iaf. Och ägaren har redan tackat mig osv...

Må så vara att du inte gjorde så mycket, men du brydde dig. Och det är det som räknas. Gjorde lite fler det, så skulle vårt samhälle se lite bättre ut.

Hoppas du inser att det du gjorde betyder nå't.

Victor

1 256 Inlägg
18 januari 2007
Fyfan för dessa jävla idioter som inte kan hålla reda på mitt och ditt..

Lider med dig evobroder..

Mvh Jonni
Senast redigerat av Jonni (18 januari 2007)

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Tacka ska ni ha! Jag känner verkligen erat stöd!

Bra info där neno83 om fronten. Att den inte såg ut så när du såg den!

Återkommer med info så fort jag hör något från verkstaden eller från försäkringsbolaget.

/Mvh Robban

Sensation
74 Inlägg
18 januari 2007
Fy faan! vikka idioter de finns:S

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded

"Living My Life Sideways"
208 Inlägg
18 januari 2007
Denna mottagaren skulle jag lita på värt att kolla upp XZ-Evo!! http://www.world-tracker.com/products/personal/?id=43             smile  nått sånt tänker jag skaffa mig i alla fall lika bra att slå till rejällt det ska ju ända bli en engångs förtelse förhoppningsvis smile .  Skönt att bilen kom till rätta också .   Jag höll ögonen på Vetlanda men här dök det inte uppnått .//Dennis

1 256 Inlägg
18 januari 2007
XZ-Evo skrev:
Tacka ska ni ha! Jag känner verkligen erat stöd!

Bra info där neno83 om fronten. Att den inte såg ut så när du såg den!

Återkommer med info så fort jag hör något från verkstaden eller från försäkringsbolaget.

/Mvh Robban

Om du har lämnat in bilen på Bilexa så se till att ligga på dem ordentligt..

Dom är slöa som f*n..

Mvh Jonni

1 256 Inlägg
18 januari 2007
Kom på en sak till,

När allt är klart med bilen så åk till JR-Larm Center i Kållered, Dom har GPS-Larm och det är värt varenda öre! och jag kan rekommendera dem VARMT.. Mycket duktiga killar och framförallt trevliga!

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Jonni skrev:
Kom på en sak till,

När allt är klart med bilen så åk till JR-Larm Center i Kållered, Dom har GPS-Larm och det är värt varenda öre! och jag kan rekommendera dem VARMT.. Mycket duktiga killar och framförallt trevliga!

Bra tips om både larm och verkstaden! Det stämmer att den finns hos bilexa mölndal. Ska se till att ligga på dem.

Tack du, evobroder smile

/Mvh Robban

289 Inlägg
18 januari 2007
Jonni skrev:
Kom på en sak till,

Har dom någon hemsida då jag är intresserad utav att sätta in GPS larm i min framtida bil som jag funderar på att köpa snart smile Har du det i din Evo 9:a?

MVH TIM
Senast redigerat av Gatzone (18 januari 2007)

1 256 Inlägg
18 januari 2007
XZ-Evo skrev:
Jonni skrev:
Kom på en sak till,

Bra tips om både larm och verkstaden! Det stämmer att den finns hos bilexa mölndal. Ska se till att ligga på dem.

Tack du, evobroder smile

/Mvh Robban

Lugnt! wink

Jag väntar fortfarande på delar till min bil.. Och dom beställdes i oktober..

Jag låste in min bil i garaget nu när jag läste detta.. Vill inte att några små snorvalpar som precis lärt sig sno bilar ska sno min älskling.. Det man inte kan se vill man inte ha!

Jag har basebollträt precis innanför dörren och bilen står några meter ifrån fönstret, och jag är inte feg för att slå hårt om nån skulle försöka sig in i bilen!

1 256 Inlägg
18 januari 2007
Gatzone skrev:
Jonni skrev:
Kom på en sak till,

Har dom någon hemsida då jag är intresserad utav att sätta in GPS larm i min framtida bil som jag funderar på att köpa snart smile Har du det i din Evo 9:a?

MVH TIM

Så då ska vi se!

Jag skall köpa ett sådant larm inom kort.. Har inte hunnit ännu.

http://www.jrlarmcenter.com/

289 Inlägg
18 januari 2007
Så då ska vi se!

Jag skall köpa ett sådant larm inom kort.. Har inte hunnit ännu.

http://www.jrlarmcenter.com/

Tackar så mycket för länken, ser intressant ut då man kan få se vart bilen befinner sig om den skulle bli stulen, vilket jag dock inte hoppas! vet du någon som har moterat sådant på sin bil? ifall det är dolt väl så dom inte hittar och saboterar gps mottagaren vid stöld bara

Mvh Tim

1 256 Inlägg
18 januari 2007
Dom brukar gömma grejerna rätt ordentligt, vi använder dem på jobbet nämligen och därav kan jag rekommendera dem.. dom gör ett skitbra jobb!

Mvh Jonni

289 Inlägg
18 januari 2007
Okej okej, låter som ett väl investerat köp smile Ifall man är mån om bilens bäst vilket de flesta här inne är hoppas jag? smile Förresten Vad för bilar säljer du Jonni? då jag förmodligen skall köpa en Evolution 8:a eller 9:a som nästa bil smile

Sök