2815
Sök

Sveriges dyraste bil!?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 januari 2007
#41
peter man behöver ej skriva e55 amg för är det en e55 så är det amg annars heter dom endast e50 och amg lägger till en 5a big_smile


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 januari 2007
#42
JalleJ skrev:
Kungens egna bilar:

AC Cobra - 1966
BMW M3 - 2003
De Tomaso Pantera - 1971
Ferrari 456 - 1999
Ford Mustang - 1966
Pontiac Tempest - 1966
Porsche 911 Targa - 1973
Porsche 911 Carrera - 1987
Volvo PV - 1946

Hovstallets bilar:

Cadillac - 1969
Chevrolet - 1999
Daimler - 1950
Daimler - 1990
Lexus - 2005 (miljöbil)
Mercedes-Benz - 2000
Mercedes-Benz - 2005
Mitsubishi Pajero - 1999
Porsche Carrera - 2005 (leasing)
Saab 9-5 - 1999
Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)
Saab 9-5 - 2005 (miljöbil)
Volvo S80 - 2006
Volvo V 70 - 2005
Volvo XC 90 - 2005
VW Caravelle - 1997 (miljöbil)
VW Caravelle - 2006 (miljöbil)
Undrar om det är skattepengar som betalat dom bilarna...
Sjukt dyra vissa av dom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 januari 2007
#43
aa de lär det ju vara xD elanor är nog inte heller så billig


Örebroare i exil
970 Inlägg
18 januari 2007
#44
Albertoo skrev:
SVeriges dyraste bil finns i örebro! big_smile kul att man bor där då. tråkigt att jag aldrig sett den
sad
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 73,00.html

måste säga att ferrari 599 o 612 är bland det fulaste jag sett!
Jaså så Anders har köpt på sig en SLR också. Du skulle se hans garage. Det är inga dåliga bilar han har ståendes smile

Hej FRA!

Örebroare i exil
970 Inlägg
18 januari 2007
#45
mtlca skrev:
nu känner jag mig ganska amatöraktig men vem är Anders Jan Willerman? han som äger Mercedes SLR'en. Nån kändis eller bara en helt vanlig rik snubbe?
Anders Willerman driver ett företag inom fastighetsbranchen b.la.

Hej FRA!

538 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#46
_Kekke_ skrev:
mtlca skrev:
nu känner jag mig ganska amatöraktig men vem är Anders Jan Willerman? han som äger Mercedes SLR'en. Nån kändis eller bara en helt vanlig rik snubbe?
Anders Willerman driver ett företag inom fastighetsbranchen b.la.
jag har hört att hans familj har/haft en advokatfirma som han har ärvt, så har han väl investerat de pengarnar i nåt oxå!

538 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#47
_Kekke_ skrev:
Albertoo skrev:
SVeriges dyraste bil finns i örebro! big_smile kul att man bor där då. tråkigt att jag aldrig sett den
sad
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 73,00.html

måste säga att ferrari 599 o 612 är bland det fulaste jag sett!
Jaså så Anders har köpt på sig en SLR också. Du skulle se hans garage. Det är inga dåliga bilar han har ståendes smile
vad har han för bilar? min kompis bor granne med han o han har sett ferraris mm utanför hans hus!

Örebroare i exil
970 Inlägg
18 januari 2007
#48
Albertoo skrev:
_Kekke_ skrev:
Albertoo skrev:
SVeriges dyraste bil finns i örebro! big_smile kul att man bor där då. tråkigt att jag aldrig sett den
sad
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 73,00.html

måste säga att ferrari 599 o 612 är bland det fulaste jag sett!
Jaså så Anders har köpt på sig en SLR också. Du skulle se hans garage. Det är inga dåliga bilar han har ståendes smile
vad har han för bilar? min kompis bor granne med han o han har sett ferraris mm utanför hans hus!
Var ett par år sen jag var där, men då stod där b.la en Lamborghini Diablo, Lamborghini Countach, Ferrari 550 Maranello, Ferrari Testarossa, Rolls Royce (minns ej modell), Mercedes ML55 för att nämna några jag kommer ihåg. Ska påpekas att garaget inte finns i anslutning tills hans bostad.

Hej FRA!

538 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#49
_Kekke_ skrev:
Albertoo skrev:
_Kekke_ skrev:

Jaså så Anders har köpt på sig en SLR också. Du skulle se hans garage. Det är inga dåliga bilar han har ståendes smile
vad har han för bilar? min kompis bor granne med han o han har sett ferraris mm utanför hans hus!
Var ett par år sen jag var där, men då stod där b.la en Lamborghini Diablo, Lamborghini Countach, Ferrari 550 Maranello, Ferrari Testarossa, Rolls Royce (minns ej modell), Mercedes ML55 för att nämna några jag kommer ihåg. Ska påpekas att garaget inte finns i anslutning tills hans bostad.
nej att han inte har garaget anslutet till hans bostad kan man ju förstå!big_smile men det va inga dåliga bilar gubben hade!undrar om han har en dotter!wink fast frugan blir väl inte så glad!tongue

Örebroare i exil
970 Inlägg
18 januari 2007
#50
Albertoo skrev:
_Kekke_ skrev:
Albertoo skrev:

vad har han för bilar? min kompis bor granne med han o han har sett ferraris mm utanför hans hus!
Var ett par år sen jag var där, men då stod där b.la en Lamborghini Diablo, Lamborghini Countach, Ferrari 550 Maranello, Ferrari Testarossa, Rolls Royce (minns ej modell), Mercedes ML55 för att nämna några jag kommer ihåg. Ska påpekas att garaget inte finns i anslutning tills hans bostad.
nej att han inte har garaget anslutet till hans bostad kan man ju förstå!big_smile men det va inga dåliga bilar gubben hade!undrar om han har en dotter!wink fast frugan blir väl inte så glad!tongue
Nej det kan man ju inte påstå:P Kanske skulle föreslå ett byte mellan mitt garage och hans smile Haha, jadu inte en aning. Vet att han har en son i alla fall.

Hej FRA!

538 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#51
_Kekke_ skrev:
Albertoo skrev:
_Kekke_ skrev:

Var ett par år sen jag var där, men då stod där b.la en Lamborghini Diablo, Lamborghini Countach, Ferrari 550 Maranello, Ferrari Testarossa, Rolls Royce (minns ej modell), Mercedes ML55 för att nämna några jag kommer ihåg. Ska påpekas att garaget inte finns i anslutning tills hans bostad.
nej att han inte har garaget anslutet till hans bostad kan man ju förstå!big_smile men det va inga dåliga bilar gubben hade!undrar om han har en dotter!wink fast frugan blir väl inte så glad!tongue
Nej det kan man ju inte påstå:P Kanske skulle föreslå ett byte mellan mitt garage och hans smile Haha, jadu inte en aning. Vet att han har en son i alla fall.
nej fan inga bög grejer här fan tongue kankse kan be frugan så att vi kommer in i familjen iaf! han hade juh en son! big_smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 januari 2007
#52
finns de bara 500svenskar som äger en bil för över 760tusen ? :S fan trodde det var fler än hade räknat med minst ett par tusen.


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 januari 2007
#53
Såg en svart maybach för inte så länge sen här i sthlm den va ruggigt fet smile sen ser man ju 55amg och 65 amg hela jävla tiden

edit bently ser man ju skit ofta med om man rör sig på rika områdena i sthlm
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (18 januari 2007)


Bmw osv..

543 Inlägg
21 januari 2007
#54
Min chef finns med på den listan över dyraste bilarna i Göteborg. Han inhandlade nyligen en Bentley för rimliga 1,8 miljoner. Helt sjukt vad det går bra för den mannen. För ett år sen så körde han en BMW M3, därefter en BMW X5. Sen blev det en en Mercedes SL55 tror jag den hette, KLEEMAN-trimmad givetvis. Bytte den rakt mot en Ferarri 360 Modena F1. Sålde den och köpte Bentleyn. Det finns allt gottegrisar här i världen.

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

Sleeper
3 084 Inlägg
21 januari 2007
#55
bonnen skrev:
Det upptrissade priset gör Mercan till historiens näst dyraste bil. Världsrekordet innehas av en Bugatti Royal från 1931, som såldes av Christie's år 1987 för 5,5 miljoner pund, cirka 72 Mkr.
Skulle vara roligt att veta hur mycket försäkringen ligger på den bugattin ^^,

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Living the good Life!
585 Inlägg
21 januari 2007
#56
De hade ett race med top gear där tjockisen hade bugatti veyron och de 2 andra (kommer inte ihåg namnen på de) hade ett race, jag tror bugattin vann mot ett cesna plan, men iallafall tjockisen ringde till försäkrings bolag för att kolla hur mycket det kostar, de frågade han om vilken bil det va i ca 20 minuter och i slutändan sa de att de inte försäkrar den bilen, jag tror att telefonisten vart lite rädd och bara sa så.

When the flag drops, the Bullshit stops.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 januari 2007
#57
ok peter då vet jag det tongue folk verkar inte veta så mycket nu för tiden xD
men jag läste att nån skrev här inne att de va bara 500 personer i sverige som ägde bilar som va värda över 760tusen det stämmer fan inte exempel mercedes nyare bilar alla agm ligger ju fan långt över millen och det är jävligt många som kör såna


737 Inlägg
22 januari 2007
#58
Sushikocken skrev:
bonnen skrev:
Det upptrissade priset gör Mercan till historiens näst dyraste bil. Världsrekordet innehas av en Bugatti Royal från 1931, som såldes av Christie's år 1987 för 5,5 miljoner pund, cirka 72 Mkr.
Skulle vara roligt att veta hur mycket försäkringen ligger på den bugattin ^^,
350.000kr om året..självrisk 1miljon... vilket bara fälgarna kostar typ


Peppe Vectra
1 076 Inlägg
22 januari 2007
#59
THEBADGUY skrev:
ja tvåan ägde ingen dålig bil heller big_smile.... Rolls Phantom big_smile*dreggel*

Såg nu att de fanns e här i sölvesborg som har en Ferrari 612... har dock aldrig sett den :S
stod parkerad på stortorget nästan hela sommaren varenda jävla lördag illsammans med en silvrig corvette C5, du kan bara inte ha missat den.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Colaberoende
1 219 Inlägg

Sök