Köpte Temadur 20 vilket är en 2k industrifärg för båtar, traktorer m.m. Målade med pensel eftersom finishen inte spelar någon större roll i detta fallet Resten blästras och lackas imorgon
Nu är allt klart och jag blev mycket nöjd, nu återstår bara framvagnsinställningen. Det som är lite synd är väl att jag inte spolade rent hjulhuset innan jag monterade isär allt, men gjorde rent alla infästningar i subframen och karossen så att monteringen iaf blev ordentligt gjord! Resten går ju att spola rent i efterhand. Sliten inre styrled! Tack vare en kompis som lånade ut ett styrledsverktyg blev det snabbt bytt Sen sprutade jag på mekonomens transparenta rostskydd över allting Åtdragning av dem nya hjullagerna, 100nm plus 45 grader som jag gjorde lite häjkon bäjkon men sträck på däcken ist för gradskiva
Tråden har stått still ett tag men projektet har varit igång för fullt Har kommit på andra tankar och motorbygget blir något helt annat en vad jag tänkt från början. Blir större turbo och resten får ni se under loppets gång
Vad händer med den ihopsnickrade 18T'n och grenröret, något du kan tänka dig sälja?
Nu har det hänt lite grann! Har precis plockat ur den gamla motorn Bilen är rejält smutsig men det skall det bli ändring på
Den nya motorn börjar sakta men säkert bli färdig! Väntar på ett grenrör som jag beställt från CM racing och efter den så skall det egentligen bara vara att bygga ihop resten
Här är lite nya delar som jag köpt. Det mesta är bara löst monterat på bilderna så den slutliga finishen kommer sen Ny Volvo original högflödes pump Nytt: Nuke fuelrail, bosch 1200cc spridare, kina gasspjäll, gates kamremssats, bosch trottelpositionsgivare, vevhusburk