Innan motorn åkte i igen slipades och lackades den rost som fanns i motorrummet och lite i hjulhusen bak. Notera att "batterilådorna" skall fixas senare. I övrigt har bilen klarat sig oerhört bra tillvägagångssätt, slipade rosten med stålbortse, och div rondeller, sen 2k epoxy primer, slutligen 2k solid röd 601-43
I somras hände det lite, drog bla ut härvan till maxxet vilket onekligen var ett tidskrävande jobb. Jag var dock väldigt noga och systematiskt vilket så klart gjorde att det tog lite extra långt tid. Jag valde att börja köra med 18t turbon, delvis för att jag var nyfiken på vad den skulle leverera och att det skulle gå att besiktiga bilen. Men framförallt att det var den snabbaste vägen till en körbar bil Nytt stödlager och hardyskiva till kardanen Ett dyrt men värt beslut.. Valde att sätta boxen i handsfacket men behövdes en liten adapter Sorterade kablar En tryckgivarkontakt som pillas ihop Skarvning och uppdelning av sensor ground Sjukt mycket jobb senare. Har vid detta tillfället haft i och ur härvan i bilen otaliga gånger för att mäta och kontrollera. Det gäller att läsa på innan man börjar klippa i kablarna och att man planerar hur allt ska klumpas ihop. Jag valde att använda mig av ormskinn och krympslang tycker det blev både snyggt och slitstarkt. Här är det färdiga resultatet innan härvan monterades in i bilen för sista gången Valde att köra separata spolar. Gjorde ett fäste så dem kunde sitta bakom toppen