3761
Sök

Elproblem i en Hyundai, HJÄLP!

3 Inlägg
10 juli 2005
Trådstartare
#1
Hade problem med bilen ett tag där elen dog ut helt medans jag körde och efter jag stängt av bilen fick jag lov att starta med kablar helatiden, köpte nyss ett nytt 70Ah batteri och kört ca 4 dagar, problemet uppstår återigen, står nu död på parkeringen med nytt batteri.
Jag har 3 neonljusrör undertill men en brytare till dom, borde inte smyg dra.
Ett GAS slutsteg som driver 2st 12" basar, slutsteget inkopplat i stereon som i sin tur är kopplat direkt på batteriet.
Kan det vara en kass generator? Något annat som kan smygdra?
kör dock inga långa sträckor, till jobbet och hem igen (ca 2km). För kort sträcka för att ladda upp batteriet på kanske?

Någon med en eventuell lösning eller har haft samma problem?
Det är en Hyundai Sonata 3.0L V6 Automat.


6 851 Inlägg
11 juli 2005
#2
Skulle tippa på att dit kol i generatorn är slut/dåligt. Då kan den inte ladda ditt batteri.
Kolla även över alla jordpunkter till batteriet.Sen gör du rent ALLA + anslutningar då de kan ha oxiderat,slipa med sandpapper eller skrapa lite med en tex. kniv..


3 Inlägg
11 juli 2005
Trådstartare
#3
ska kolla "kolet" i generatorn idag och mäta alla anslutningar till batteriet och kolla hur mycket allting drar men förhoppningsvis är det bara att byta ut kolet, annars blir det dyrt med ny generator =/


draminbil.nu
1 382 Inlägg
11 juli 2005
#4
testa annars att dra ut säkringen till steget och se om problemet fortsätter!
och när du har startat med kablar behöver du köra en längre sträcka än 2km för att ladda batteriet!


6 Inlägg
13 juli 2005
#5
Kolla brytarna till de belysningar som finns, handskfack, bagagelucka mm. Se så att de verkligen släcks när de trycks in. Lyser laddlampan när du kör... Om inte är det inte generatorn.

Alla snackar om att bensin är så
dyrt, gör som vi... Åk kollektivt!


Sök