2652
Sök

Bilen är föe gubbig (Hur får jag mer fart på min Volvo 850 144hk?)

11 Inlägg
28 februari 2019
Trådstartare
#1
Hejsan har en volvo 850 från 96 2.4 144 hk
Jag vill få min bil att gå som en ungdom typ exp få mera hk har hört att man ska byta spridsre till gula men då måste man ha ett avgassystem som är minst 2.5 för att göra det bra med spridarna har ni någe tips på vad jag ska göra känns för gubbig just nu vill att den ska gå redigt bra i starterna när man drar iväg alltså piggare oså😊tack i förhand

Redigerade din rubrik något. Tänk på att skriva en informativ rubrik.
Mvh mod

2 327 Inlägg
28 februari 2019
#2
Byta spridare och avgas hjälper inte i din situation.

Kan också säga vad dem flesta andra kommer säga: Köp en Turbo istället, din motor är inte rätt motor att trimma.

Annars kan du ju satsa på bilens utseende och ljudanläggning.

Se till att allt är i bra skick. Polera lacken, byt däck o fälg, sänkfjädrar. Sådana saker gör enormt mycket på intrycket bilen ger!

Lycka till med din bil! smile
Senast redigerat av Xebers76 (28 februari 2019)


4 468 Inlägg
28 februari 2019
#3
Köp en 850 turbo istället, lär inte gå bättre för att du byter spridare o avgassystem.

4 468 Inlägg
28 februari 2019
#4
Fan.nu han jag inte med nu heller.

2 327 Inlägg
28 februari 2019
#5
zzr94092 skrev:
Köp en 850 turbo istället, lär inte gå bättre för att du byter spridare o avgassystem.

Nu tänker vi läskigt likt hörre du lol


4 468 Inlägg
28 februari 2019
#6
Haha.precis..räcker att en av oss svarar på garaget..

7 394 Inlägg
1 mars 2019
#7
dagens sugmotorer kostar fläsk att trimma,, instämmer i föregående,,  är det mos under locket du är ute efter,, byt bil,  är det en frän bil du vill ha,, kan man utveckla allt utom motorn  på ett vettigt sätt smile


914 Inlägg
1 mars 2019
#8
Provkör en 2,0 126 hk så är du nöjd med din 144 hästare efteråt smile

Forummoderator
18 009 Inlägg
1 mars 2019
#9
De där har 2-ventilstopp va? Eller är jag ute och cyklar?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 063 Inlägg
1 mars 2019
#10
Hybrid_ skrev:
De där har 2-ventilstopp va? Eller är jag ute och cyklar?

Förhoppningsvis, om den bara klarar kräma ut 144hk ur 2,5l.

Forummoderator
18 009 Inlägg
1 mars 2019
#11
Svarte_Orm skrev:
Hybrid_ skrev:
De där har 2-ventilstopp va? Eller är jag ute och cyklar?

Förhoppningsvis, om den bara klarar kräma ut 144hk ur 2,5l.

Tänkte på S/V70 som när den krämar ur sig 140hk endast har en programvara som hindrar den. En uppdatering så får man cirka 175hk...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
10 595 Inlägg
1 mars 2019
#12
Hybrid_ skrev:
Svarte_Orm skrev:
Hybrid_ skrev:
De där har 2-ventilstopp va? Eller är jag ute och cyklar?

Förhoppningsvis, om den bara klarar kräma ut 144hk ur 2,5l.

Tänkte på S/V70 som när den krämar ur sig 140hk endast har en programvara som hindrar den. En uppdatering så får man cirka 175hk...

Det är dom med elektroniska gasspjället 99-00 som bara har olika programvara mellan 140 och 170 hk.

Trådskaparens motor är 144 hk och gamla toppen, så där är det nog 144 hk som gäller... wink

Något som gör en hel del för ljudet är att kapa ur botten på luftburken. Även med originalfilter låter det riktigt mysigt på just dessa. Men snabbare går den inte av det, tvärtom pga varmluften. Men den låter snabb iaf...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 401 Inlägg
2 mars 2019
#13
Tyvärr...skaffa en turbo/sälj bilen.  Eller behåll den....140 driftsäkra hästar är alltid trevligt smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
2 mars 2019
#14
Aronson skrev:
Provkör en 2,0 126 hk så är du nöjd med din 144 hästare efteråt smile

Haha ja det är då inte snabba bilar.     Tycker att det är 50/50 om 10v 2.5l maskinen går bra eller inte.   Haft ett par och tycker dom är helt okej.  Men även kört några som inte ens orkar loss när man kliver av på varvstoppet på 1ans växel.   T5 är enligt mig den enda vägen att gå

Kör fort så hinner inget hända...

3 120 Inlägg
2 mars 2019
#15
Enklast och billigast är att byta bil till en tyrbo-femma istället som flera påpekat redan. Billigast, bäst och lagligaste alternativet.



Sök