3291
Sök

Problem nybyggd 740 t5

38 Inlägg
2 mars 2019
Trådstartare
Hej! Har precis försökt o starta bilen,startmotorn går runt. Har även monterat sneckbox. Har mätt på kablarna som går till kontakten till tänspolarna och verkar finnas ström. Hur kan man testa tänspolarna och kolla om man har gnista?? Det jag har märkt är att det inte kommer fram bränsle till motorn fast jag hör pumpen när jag vrider nyckeln till läge 2?? Vad kan problemet vara? Kan det vara så att det inte går att starta med orginalpumparna?

Forummoderator
26 373 Inlägg
2 mars 2019
Vad är en "sneckbox"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

38 Inlägg
2 mars 2019
Trådstartare
Mack skrev:
Vad är en "sneckbox"?

Sneckbox användes till för att slippa köra med fördelare utan kunna köra med en tändspole per cylinder 😀

Forummoderator
26 373 Inlägg
2 mars 2019
Danny83 skrev:
Mack skrev:
Vad är en "sneckbox"?

Sneckbox användes till för att slippa köra med fördelare utan kunna köra med en tändspole per cylinder 😀

Där ser man.
Alltid lär man sig något nytt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 252 Inlägg
2 mars 2019
Provat att rulla igång den? Kan bli sådär om man har spänningsfall när man kör på startmotorn. Provat att polvända givaren som läser på svänghjulet?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
2 mars 2019
Marlboroman skrev:
Provat att rulla igång den? Kan bli sådär om man har spänningsfall när man kör på startmotorn. Provat att polvända givaren som läser på svänghjulet?

Ja, om den är med manuell växellåda annars blir det värre.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 334 Inlägg
2 mars 2019
Vettemannen skrev:
Marlboroman skrev:

Ja, om den är med manuell växellåda annars blir det värre.

/Benny

Kan nära på sätta pengar på att den är manuell tongue

38 Inlägg
2 mars 2019
Trådstartare
Hahha ja den är manuell &#128512; Jag ska testa o polvända och försöka rulla igång han &#128077; konstigt att pumpen under bilen låter men kommer ej något bränsle &#129488;

8 252 Inlägg
2 mars 2019
Får inte styrboxen signal från både vevaxel och kamaxelpositionsgivaren så gör den inga startförsök. Vilket innebär att den inte ger signal om varken gnista eller att öppna spridarna. Och problem med vevaxelgivaren är väldigt vanligt.

38 Inlägg
2 mars 2019
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Får inte styrboxen signal från både vevaxel och kamaxelpositionsgivaren så gör den inga startförsök. Vilket innebär att den inte ger signal om varken gnista eller att öppna spridarna. Och problem med vevaxelgivaren är väldigt vanligt.

Tack Malboroman! Ska kolla uppa allt detta och hör av mig sen &#128512;&#128077;

38 Inlägg
2 mars 2019
Trådstartare
Mack skrev:
Danny83 skrev:
Mack skrev:
Vad är en "sneckbox"?

Sneckbox användes till för att slippa köra med fördelare utan kunna köra med en tändspole per cylinder &#128512;

Där ser man.
Alltid lär man sig något nytt.

Hehe det är de man gör &#128077;

38 Inlägg
31 december 2019
Trådstartare
Hade kopplat bränsleretur slangen till bränsle in, den fick ingen soppa &#128514;

Sök