Tänkte börja en liten projekttråd på min Saab 9-3 SC TTiD. Bilen är i grund o botten en Vector med Aero motorn på 180 hästar och 450nm i vrid. Tanken är att jag ska fräscha upp Doris som har gått över 43k härliga mil! Bilen skall... Visa mer
Tänkte börja en liten projekttråd på min Saab 9-3 SC TTiD. Bilen är i grund o botten en Vector med Aero motorn på 180 hästar och 450nm i vrid. Tanken är att jag ska fräscha upp Doris som har gått över 43k härliga mil! Bilen skall rostlagas, stylas med diverse roliga prylar och såklart så kommer det mer ljud!
Det jag fixat med bilen är än så länge, hirsch diffuser, dubbla pipor bak, USA bakljus, lite mysbelysning i bilen och såklart har jag byggt angel eyes i strålkastarna! Ny Griffin front ligger o väntar på att få lite lack o åka på.
Ha de gött så länge så uppdaterar jag när det hänt lite mer!
Har precis fått hem mina nya stolar ifrån en Cadillac BLS! Nu ska det bli fint! Har äntligen fått tag på lackerare också så nu ska bilen och nya fronten in på lack nästa vecka!
Ja visst! Köpte den av en på Facebook som jobbar på en Saabverkstad! Kontakta mig via PM om du vill ha hans namn. Tror dock inte han hade några fler att sälja efter denna men han kanske kan trolla fram någon om man har tur
Hua hua.. Fy tusan så varm denna helgen har vart! Men jag har lyckats knåpa på mina nya coils! Lär väl bli lite små justeringar innan jag blir helt nöjd men fan så mycket snyggare det blev!
Nästa steg blir att polaren ska få polera upp pärlan lite!
Åh gud så hemskt dålig jag har vart på att uppdatera detta projekt men har haft lite dålig motivation då de blivit lite förändringar i vardagen.
Har iallafall köpt en tunstyle hirschvinge som skall lackas och monteras inom snar framtid!
Dimljus och ledramp monterade jag i helgen och det blev grymt bra! Tog även o lagade lite småfel så som byte av cim på grund av airbag, nivågivare bak till xenon-lyktorna.
Skall försöka hålla er mer uppdaterade hädan efter ska bara försöka få bilen igenom bess nu!