Måndag!
Dagen efter Söndag, som i sin tur är dagen efter Lördag.
Dvs dagar då det bör hända saker med ens projekt, om man inte har tid vid andra tillfällen.
Så vad har hänt i mitt liv denna helg då?
Jodå, söndagen har spenderats på svärfars gård.
Winter is coming, som Ned Stark en gång sade.
Alla traktorer och redskap stod ute och spridda för vinden.
Så hela gårdagen gick åt till att stuva in ALLT under tak. Behöver jag nämna att det finns 2ggr så mycket redskap och maskiner som det finns plats att förvara dem på...? 🙄
Så, efter att ha spelat Tetris i skala 1-1 är kropp och sinne rätt slut o suddigt...
Vilken tur att lördagen gick åt till att fixa Jeep då!
Eller ja, fixa o fixa... dekaltrimma är väl kanske rätt uttryck...
Vad jag egentligen gjorde var att slutföra installationen av mina extraljus!
Bågen har ni ju redan sett, likaså själva fästena för extraljusen som jag fyndade på Jula.
Nu var det dags o montera xenon samt koppla in grejerna.
Det gick så fort med kabeldragning och annat så där blev det inte en endaste bild tagen (kanske e tur det... jag är bra på mycket men elektriker kommer jag aldrig bli 🙈)
Men installationen är nu klar! Och förutom att en av mina 3 xenonsatser har fått fötter (sitter 100W halogen i mittre extraljuset för stunden) och att jag måste ta mig tid o rikta in dem ordentligt, så blev resultatet långt över förväntan 😃
Nu börjar det se ut som en Jeep borde göra! 😎
Skönt med en stadig installation dessutom, som ger darr-fritt lyse.
Jag är nöjd!
Igår kväll passade jag på att fynda lite mer grejer till bilen dessutom!
Har inte dessa på bild än men det kommer
Det blev från samma leverantör som jag köpte bågen av (Tack Per!), och gårdagens fynd innehöll ett original tankskydd av den sort som skulle sitta på min pärla (satt sådana plåtskydd på samtliga svensksålda ZJs) samt dito skydd under växellåda/fördelningslåda.
Därtill en liten oljekylare. Har redan en exakt likadan till växellådan, men det är rätt vanligt att montera en till på andra sidan och koppla till servostyrningen för att hålla den lite svalare och gladare, så det är planen för den.
Sist men inte kortast så blev det 2st takbågar till mina rails. Mina bågar är dels rätt skabbiga, dels är den främre bågen duktigt stukad av okänd anledning.
En av de jag köpte är dessutom förborrad för extraljus, och man vet ju aldrig vad som kan hända när det finns sådana möjligheter 😎
Den här veckan var planen att ta ner bilen till jobbet på Torsdag och dels skruva dit alla roliga skydd under, dels försöka en gång för alla att få i den där förbenade kontakten till växellådan och hoppas att det löser alla mina transmissionsproblem!
Jag skriver var, för självklart är planer till för att ändras.
I det här fallet fick jag en "nudge" i annan riktning av Kung Bore, som utlovar snöstorm och vinterväder. Jag har sommardäck på pendlarbilen, vinterdäcken ligger på förvaring på jobbet.
Första lediga tid för skifte? Torsdag, såklart... Jippie...
Så om ingenting ändras är det så det får bli, det är viktigare att jag kan ta mig till jobbet utan att köra åt skogen.
Och blir det FÖR kaos kanske jag måste köra Jeep ändå, då den redan står på vinterdäck... stackars mig 😏