Visst är det roligt med projekt, du har knappt börjat och vi tycker redan du ska riva ner den totalt
Och det borde du såklart om du vill rädda den.
Ang tejpen som är ditt kanske mest akuta problem (som du känner till) så tycker jag nog att det borde räcka ganska långt om du rengjorde och var noga när du tejpade. Iaf för att puttra omkring i stan, kör du snabbt trycker vinden såklart lättare in vattnet också.
Därför tror jag att det är pissvått i innertaket och att vattnet som kommer där redan står i ditt tak. rinner ner längs stolpen och har hittat en väg ut vid gasdämparen.
Du kan med vattenslangen testa såklart, börjar det rinna när du spolar med den så har du ett hål, men kommer det inget eller inte mer så tror jag det står i taket. då kommer det även rinna en torr dag om du varit ute och kört.
Då behöver du riva ner taket snabbast möjligt, inte snyggt men det går ju att ha det så.
Blir inte riktigt klok på vad den 3:e bilden visar, antar det är hålet i skuffen men var är det någonstans? infästningen stolen?
rosten ser ju förhållandevis torr ut och det är väl ett bra tecken.
Har du ingen kompis med svets som kan hjälpa dig med det? det syns ju aldrig sedan om du lägger matta på, men elda inte upp ev rostskydd under brinner fort och bra råkar jag veta.