Mitsubishi ASX 2015. Signalen som ljuder när det varnas för t ex bälte mm är väldigt irriterande. I an dra bilar t ex BMW är signalen behagligare. Går det att byta detta?
Jo, det börjar så fort bilen startar. Någon som kan bilelektronik skulle väl kunna svara om dt finns en lösning. I övrigt är det en perfekt bil för mina behov.
Ja, testade nu och det plingar vid start utan att jag sitter där. Då är det nån kabel under stolen eller... Å andra sidan piper det vida andra tillfällen också men det kan jag leva med.
Ja, testade nu och det plingar vid start utan att jag sitter där. Då är det nån kabel under stolen eller... Å andra sidan piper det vida andra tillfällen också men det kan jag leva med.
Då finns det nog en sensor där du knäpper i bältet. Du får ta reda på vilken kabel och antagligen bara bygla den så den tror att du har bältet på konstant.
Annars kanske plingljuden går att programera bort eller byta.
Då finns det nog en sensor där du knäpper i bältet. Du får ta reda på vilken kabel och antagligen bara bygla den så den tror att du har bältet på konstant.
Annars kanske plingljuden går att programera bort eller byta.
Vissa bilar, exempelvis BMW F10, har en hallgivare i bälteslåset, med andra ord funkar det inte att bygla på sådanna bilar, har testat xP