Tja, tänkte köpa budget styrvinkelkittet från lmr till med vinterholk. Hur funkar det om man kör orginalhögt? Enligt en polare var han tvungen att sänka sin 740 och osäker om det är så på 940.
problemet är att man monterar en nerflyttare av spindelleden vilket gör det svårt att få dit. men går säkert med fjäderspännare.
för antar att det är själva problemet att det är 1cm nedflyttning av spindelleden när man monterar styrvinkelkittet. och en 740 och en 940 är samma bil. i grund och botten.. allt i chassit passar bulton från en 940 på en 740 och även tvärsom
plattan man monterar dit som man fäster styrleden i har annan vinkel än original styrarm, vilket gör att man får brytningar i styrleden när det fjädrar ut. sänkning eller begränsning utav utfjädring är lösningen, om man vill åka med de grejjerna.
plattan man monterar dit som man fäster styrleden i har annan vinkel än original styrarm, vilket gör att man får brytningar i styrleden när det fjädrar ut. sänkning eller begränsning utav utfjädring är lösningen, om man vill åka med de grejjerna.
60/40 bör nog gå, om man monterar kortare stötdämpare samtidigt, kanske räcker med 240 stötar men är lite osäker då de är ett tag sen jag prova montera.
60/40 bör nog gå, om man monterar kortare stötdämpare samtidigt, kanske räcker med 240 stötar men är lite osäker då de är ett tag sen jag prova montera.
Inte utan stötdämpare? Bara fjädrarna kostar typ lika mycket som jag gav för bilen
byter du inte stötar så kan den fjädra ut lika långt fortfarande, men om nivån på bilen är så låg så är det vell bara att smacka dit styrvinkelkittet och far ut å sladda.
byter du inte stötar så kan den fjädra ut lika långt fortfarande, men om nivån på bilen är så låg så är det vell bara att smacka dit styrvinkelkittet och far ut å sladda.
Nä nå vidare nivå på bilen är det inte, men står utan fjädrar nu. Har du någon aning om hur många varv man måste kapa på orginalfjädrar?