Hämtade hem 2 barracuder i början av december. Det här kommer bli min första bil renovering och har inte bråttom så det får ta den tid det tar. Planen är att fixa i ordning den ena som har stått sen 78 och ha och köra med medans... Visa mer
Att göra på den blå. - Byta till barracuda front ( ) - Hitta och sätta dit lite delar som fattas ( ) - Laga rost ( ) - Fixa läckande automatlåda ( ) - Byta kylare ( ) - Sätta i brytarlöst system ( ) - Fixa bromsarna ( ) - Gå över soppa systemet ( ) - Gå över elen ( ) - Gå över alla reglage i instrumentbrädan ( ) - Allmän service ( ) - Bygga ljud ( ) - Besikta för första gången sen 1978 ( ) Kommer nog bli mer efter vägen men håller listan uppdaterad.
Senast redigerat av Barracuda97 (29 december 2019)
Sitter valiant front på nu men en barracuda front ska på när jag hittat en, någon som säljer? Chassit som ska fixas upp från grund. Ner med allt, blästra, laga rost och lackas.
Har slitit ut inredning för att komma åt att laga rost och se hur golvet ser ut. Hittade 2 råttbon på vägen. Det som behöver lagas är hjulhus och skärmkanter båda sidor bak, golvet vid pedalerna och rampipor fram vad jag vet än så länge.
Senast redigerat av Barracuda97 (30 december 2019)
Trevliga bilar me grym bakruta,dom kommer stiga bra i pris då de finns få kvar...gillar dom mkt själv...haft flera Roadrunner,coronet 69 ,challenger,mm men ingen Baracuda,,Ännu,,
Ja du behöver ju inte va arbetslös iaf ska bli kul att följa. Gott nytt år du med
Nej precis, finns lite att göra. Denna kaross ska bara lagas så den går igenom besiktningen så man kan köra lite. Det blir seriösare arbete på andra chassit.
Trevliga bilar me grym bakruta,dom kommer stiga bra i pris då de finns få kvar...gillar dom mkt själv...haft flera Roadrunner,coronet 69 ,challenger,mm men ingen Baracuda,,Ännu,,
Tyckte inte om utseendet så mycket i början men tycker det var en bra V8 bil att börja med och ser charmen i den mer och mer när jag skruvar med den
Svetsen jag skulle låna var tyvärr upptagen så blev ingen svetsning idag. Har börjat kapa bort rost och tillverkat ny plåt, det är första gången jag rostlagar en bil så förvänta er inget proffsjobb, har tagit hjälp av en kompis som är bättre mig. Nästa steg blir att tillverka nya skärmkanter innan jag bockar resten av plåten så jag vet formen på allt. Har ni några tips och trix på rostlagning så kommentera gärna.
Ska bli roligt att följa det här, skönt att det inte bara är jag som får hantera rost Det funkar bra också att först göra mallar av lite tjockare papper, är lite lättare att klippa och vika, sen kan man ha små magneter att hålla fast pappret mot plåten.
Ska bli roligt att följa det här, skönt att det inte bara är jag som får hantera rost Det funkar bra också att först göra mallar av lite tjockare papper, är lite lättare att klippa och vika, sen kan man ha små magneter att hålla fast pappret mot plåten.
Ska bli roligt att lära sig. Ska testa göra mallar av kartong, lättare att rätta till fel. Blev en svets beställd idag så slipper man låna av andra.
Ska bli roligt att lära sig. Ska testa göra mallar av kartong, lättare att rätta till fel. Blev en svets beställd idag så slipper man låna av andra.
Använd golvpapp som är följsamt. Jag använder det + maskeringstejp
Använd golvpapp som är följsamt. Jag använder det + maskeringstejp
Fick hem svetsen igår och gastuben idag, måste bara inhandla en reduceringsventil. Skönt att ha en egen och slippa låna av andra. Fullt upp med det sista på vardagsrumsrenoveringen just nu men planen är att börja med bilen ordentligt i februari.
Ledsen för dålig uppdatering. Har inte haft så stort sug att fixa och sen är det inte lika kul att fixa i kallgarage, men nu börjar det bli varmare. Har på senaste tiden lagt all tid på att försöka få igång motorcykeln som inte vill starta och kommer lägga tiden där framöver så man kan komma ut på vägarna igen. När jag har fått ordning på den så tänkte jag börja med Barracudan igen så den är inte bortglömd. Hoppas alla haft en bra påsk.