3454
Sök

Vad händer med kaffet där vacuumpacken släppt?

1 723 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
Jag jobbar i butik men ingen har ännu kunnat svara på vad som händer med det kaffet där vacuumet släppt. Vi packar ner det och skickar tillbaka det, men sen då?

Tidigare har man packat om det och sen sålt det som lågpriskaffe (i sverige och utomlands). Men nu för tiden lär det inte va så stor marknad för sånt kaffe. Det är redan väldigt låga priser ibland på märkeskaffe.

Administratör
11 936 Inlägg
23 januari 2007
ja, det är ju sånna saker vi alla funderar kring varje dag wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 januari 2007
jättemycket off-topic big_smile

194 Inlägg
23 januari 2007
Ja, detta var ett ganska originellt OT-ämne, men det kan ju vara intressant att veta i alla fall smile

Jag tror att de skeppar det utomlands i så fall. Jag har absolut ingen aning, men är inte det logiskt? Eller så packar de kanske om det i nya förpackningar, så att konsumenten får betala för en vara som är för gammal..? Hm. Ja, men det tål att tänkas på.

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Miklen
23 januari 2007
detta va nog det mest lé OFF Topic ja nånsing läst smile ska me spänning följa resultatet big_smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
23 januari 2007
Syret sätter ju igång en oxidationsprocess på kaffet, så det torde ju bli odrickbart...?

Men det kanske blir extranäring i blomjord? smile

*vild gissning*

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 723 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
haha ja det är ruggigt off-topic men jag funderar på det varje dag. (kanske inte)

jag funderade på om de kanske kokar upp det direkt och sen gör snabbkaffe av det.

det här är den enda varan som vi skickar tillbaka. resten slängs om det är något fel pådet. så nåt värde måste det ligga i det.

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
23 januari 2007
jag tror man använder det till betonggjutning smile

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

1 723 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
haha.... kan mycket väl vara så!

194 Inlägg
23 januari 2007
De kanske använder det som fyllning i de där kalkonerna som bara är att stoppa in i ugnen..?

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Svindåre
1 433 Inlägg
23 januari 2007
eller så späder dom ut det med det nya kaffet som ska vaacuumeras... tongue big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

10 287 Inlägg
23 januari 2007
Det återanvänds i kaffeautomaterna på vårat jobb......

****spyr****

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 januari 2007
jag tror dom ger de till knarklangare så dom kan transportera sitt knark "lättare" smile

FreddeK
23 januari 2007
jag tror att man häller ner lim i kaffet så det binder och därav blir det koffeintabletter...det är min teori! har hört det av en kompis polares farsas mamma....hon jobbar på en fabrik där dom gör sånt!!

4 571 Inlägg
23 januari 2007
Det är garanterat sånt crapkaffe dom har i våra kaffemaskiner här på jobbet wink

Säljare
50 Inlägg
23 januari 2007
Kanske packar dom om det och säljer paketen när dom har erbjudanden, typ ta tre förp för ett visst pris osv. Är själv säljare å man brukar ha rätt vettiga anledningar när man sänker nått rejält i pris.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
23 januari 2007
Har skickat din fråga till Zoegas så nu är det bara att invänta svar. wink

12 086 Inlägg
23 januari 2007
De gör som med som så mkt annat, packar om lr säljer billigt.

1 723 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
Markus_C skrev:

bra där smile

jag börjar tro på teorin som några tagit upp... Att det återanvänds i våra kaffeautomater på jobbet. För det smakar fan skit ibland.

Supra MKIV TT
69 Inlägg
24 januari 2007
falloutboy skrev:
Markus_C skrev:

bra där smile

jag börjar tro på teorin som några tagit upp... Att det återanvänds i våra kaffeautomater på jobbet. För det smakar fan skit ibland.

ibland?? alltid tycker jag ^^,

Sök