Här kommer en tråd om mitt senaste projekt, har renoverat många Corvetter tidigare men tyckte nu att det var dax för en plåtbil. Jag gillar amerikanska muskelbilar, de ser tuffa ut och går bra ( iallafall rakt fram... ) men jag... Visa mer
Hade inte koll på den, kul att se vad han hade gjort.
Då har du koll på den nu i alla fall Ja, den har fått gå igenom en hel hög med modifieringar.
Om du inte redan har, skaffa ett konto på Motor Trend on Demand, och följ Roadkill. Där sker en hel del av de saker bilen är med om i modern tid och det är rejält underhållande o kolla på!
Fast å andra sidan har du ju din egen leksak att skruva på - jag är avundsjuk deluxe!
Silverado 350,,,den Opeln får du lägga upp här,vore kul att se vad/ om du tänker göra med den, lackade en sån för typ 15 år sedan,men ägaren sålde den senare,står bara o samlar dum nu i en loge..
Silverado 350,,,den Opeln får du lägga upp här,vore kul att se vad/ om du tänker göra med den, lackade en sån för typ 15 år sedan,men ägaren sålde den senare,står bara o samlar dum nu i en loge..
Men vid de första monteringarna av motor och låda kom jag på att det var lättare att få ut balken om jag plattar till den lite ovanpå ( annars var jag tvungen att släppa på subframen hela tiden för att få ut den ) sänkte även infästningen för växellådan.
Jag var nöjd med detta en stund iallafall... tänkte köra med 3” system och avgassystemet går under balken vilket ger en dålig markfrigång då det blir lägsta punkten på bilen.
Så det var bara att elda igång svetsen igen, köpte ett 10 cm rör och kapade av balken för att infoga rören, nu kan systemet gå igenom där och markfrigången blev mycket bättre.
Normalt på en LS3 från Corvette sitter generatorn högt upp på vänster sida av motorn, men jag ska ha andra ventilkåpor så då slår generatorn i dem. Ville ha generatorn sittande nere till vänster istället, men där var ramen i vägen istället, så det var bara att kapa... här har jag börjat tillverka ett fäste till generatorn också.
Sedan var jag tvungen att modifiera fästet där styrservot och generatorn satt tidigare. Kapade bort den gamla infästningen för generatorn och slipade så blev det bra.
Kollade på Monteringsanvisning på Ridetech hemsida om var infästningarna satt och svetsade ihop en vagga med med inspiration av Ridetech vaggan ( byggd av Docol R8 rör )
Behövde några ”Rod ends” till länkarna så jag fick köpa några lösa ”r-joints” från Ridetech. ( beställda via Summit )
Gjorde sedan om främre bladfjäderinfästningen så jag kunde få dit ”r-joints”
Köpte lösa ändar till k-länk rören ( Docol R8 ) och svetsade ihop. (Borrade även några extra hål i rörbiten så jag kunde punktsvetsa på några ställen förutom helsvetsningen.)
Efter en del svetsade och kapande var allt på plats, tillverkade ett par provisoriska ”stötdämpare” så jag kunde ställa ner bilen om jag ville.