Motorpaketet ja köpt håller ja liite hemligt ett tag till. De blir modernt iaf, å väldigt lite järn, 6 växlar.
Kommer mer info om de lite senare
Fick ett ryck å åkte dit ikväll också. Börjar få ut allt brandfarlig, kan ju va bra innan rondellen åker igång.
Tog lös dörrsidorna. Gamla fuktskyddet satt kvar,
Även någon lapp från fabriken Som verkar varit ett kvalitets test i slutkontrollen. Verkar nästan som dörrsidorna aldrig varit lös?
Gav mig på instrumentbrädan. Skruvade ut övre delarna.
Tog sen ut mätarhuset, å de var fan ingen lek på den här. Har ändå haft ut ett antal mätarhus på både cadillac å cheva 59or å 65or men dehär va de jävligaste. Å då gick jag ändå lös med avbitaren. Alla vire reglagen till värmepaket och ac går ju där. Samt nån mekanisk mätare de var kopparrör till, allt var STENHÅRT, söndervittrat osv så de är ingenting att spara i elväg utom möjligtvis någon kontakt.
Ska forska i dehär med mätarhuset å vad man ska hitta på med de men vill modernisera de med nå digitalt eller nå men ändå inte förstöra looken på dem tyvärr har ju typ inte dakota digital något å erbjuda till dom här. Men de är ett senare projekt.
Alla paneler ute. Rätt sjysst patina tycker jag, har grubblat en del hur de skulle passa om man hade klarlackat de bara å ha de så till en i övrigt ny inredning och ny pad ovanför handskfacket.
Någon amerikan hade gjort en sjyst säkring av folie eller nå, undra hur många ampere den är på?
Torpedväggen börjar va rätt tom. Den är tänkt å ska bli så gott som helt slät. Så dessa hål ska läggas igen. Är de någon som har tips på några mindre modernare värmepaket men rymmer under brädan mottages de gärna då tanken är att ett sådant ska dit.
Har även börjat få de tomt här. Dom runda hålen är gamla huvud genomföringen för elen så den kommer nog få vara kvar då ja antar de kan bli ett bra ställe för den nya elstammen å gå också. Där jag håller fingrarna kommer broms servon monteras likt dom andra GM bilarna. Buicken har en egen special servo som sitter under styrsnäckan. Den ska bort.