10 juni 2020
Trådstartare
Jahapp då har jag lyckats bli lurad.
Snubben körde bilen från Kristianstad, han fick hälften innan han körde hit den och hälften när han väl var här, handlar om en Saab 9-5.
Detta visar väl hur okunnig jag är, jag tänkte såhär om han kör hit den så funkar den i alla fall och så tar jag en titt och avböjer, blir dock lite skumt om man skiter i affären när någon kört från en annan stad till Stockholm i fyra timmar.
Skulle funka hur bra som helst och visst bilen rullar, dock nämnde han inte en hel del grejer.
Sprucken framruta, framljus funkar inte och säkert annat skit, den ser inte heller så fräsch ut på insidan och utsidan.
Jag lyckades få tag på hans svärmors barn eller något och tydligen köpte han den av henne för någon vecka sen för 2 000 kr och renoverat den, han fick 11 600 kr för den av mig.
Kan redan säga såhär att jag tyckte allt verkade skumt, men han visade mig bilder, körde till och med videosamtal på facebook och gav mig en video rundtur och visst allt såg hur bra ut som helst, gud vad skenet kan bedra när det kommer till videosamtal och bilder.
Han visade dock ändå det jag frågade efter, motorn osv, insidan, jag antar att allt ser bättre ut på video än i verkligheten.
Jag är också gammal kameraman och det är hyfsat vanligt ändå att man betalar hälften och resterande när man fått varan, ibland träffar man inte ens personen och jag har aldrig blivit lurad och köpt en hel del dyra kameragrejer.
Jag förväntar mig så klart inte en perfekt bil men detta känns ändå inte okej, aja man lever och lär.
Senast redigerat av peshti (10 juni 2020)