hmm, njä inte ge upp nu. Finns inte en chans att det inte går att lösa ett laddningsproblem på en old jetta. Tänk logiskt o fundera på vad du bytt o om du köpt riktiga delar. Kolla så motor har jord både till batteri o kaross. Kolla så din B+ har samma värde på både batteri som generator. Finns väl inget mer som kan gå fel om bara remmen hänger på. Vet att tändningslåsen på dessa va kassa, men att det påverkade laddning har ja inget minne av. Detta löser du- Lycka till/husse
hmm, njä inte ge upp nu. Finns inte en chans att det inte går att lösa ett laddningsproblem på en old jetta. Tänk logiskt o fundera på vad du bytt o om du köpt riktiga delar. Kolla så motor har jord både till batteri o kaross. Kolla så din B+ har samma värde på både batteri som generator. Finns väl inget mer som kan gå fel om bara remmen hänger på. Vet att tändningslåsen på dessa va kassa, men att det påverkade laddning har ja inget minne av. Detta löser du- Lycka till/husse
Var nu inte så envis.. Mät nu från batteriets jord till generatorns chassie och berätta vad du får motståndsvärde i OHM.. Svarar du inte på frågan så kan du glömma att få fler svar från mig och även hjälp !
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hmm, detta fel ska inte finnas...- en jetta 01 har ingen generator med slir drev. - den ska helt enkelt ladda om den e´frisk..- allt tyder på en kass Generator.
Hmm, detta fel ska inte finnas...- en jetta 01 har ingen generator med slir drev. - den ska helt enkelt ladda om den e´frisk..- allt tyder på en kass Generator.
mvh/husse
Båda generatorena var testade och funkade.. Men han ska kanske byta ändå ?
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Kontrollera kablage mellan generator och laddlampa. Är det skadat eller dålig kontakt slår inte generatorn på laddningen. Sen kan det vara läge att kolla om eldelen på tändningslåset är ok, då den kan orsaka skumma fel om den gett upp.