3178
Sök

Saab 9-3 OG 2002 startar inte efter ha bytt ventilkåpspackning.

72 Inlägg
11 juli 2020
Trådstartare
Jag o min bror bytte ventilkåpspackning idag ja allting sitter korrekt o läcker ingenstans. Men sen när det va dags o starta bilen så hade batteriet för lite ström så jag fick då starthjälp utav brorsan o då gick den igång men det tog en liten stund innan det gick igång. Bilen fick stå på tomgång 5 minuter innan jag började rulla med den o när jag tryckte ner kopplingen så dog bilen. Så vi gjorde samma veva igen men det hända samma sak. Fick starthjälp, den fick stå i 5 minuter o jag tryckte ner kopplingen så dog den igen. Min bror tror att det är batteriet som är slut. Men jag mätte med voltmätaren o den har ström men endå vill bilen inte gå igång. Vad kan det vara för fel?

Uppskattar för seriösa svar tack!

1 701 Inlägg
11 juli 2020
Hmm. Batteri vore nog idé att byta.. att bilen dör när du trycker ner kopplingen låter ju helt sjukt.

mvh/husse

6 110 Inlägg
11 juli 2020
Inga vakumslangar som ramlat ur när ni grejade?

72 Inlägg
11 juli 2020
Trådstartare
voltmätaren sa 13-14 volt om jag minns rätt när bilen väl va igång. Men som sagt den dog efter jag tryckte ner kopplingen

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
11 juli 2020
Kolla nere vid kopplingen under motorhuven om den påverkar något där..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

1 701 Inlägg
11 juli 2020
hmm, detta borde inte kunna hända...för att vara säker- dra en kabel mellan motor o jord, efter du bytt batteri.
Lycka till/husse

Sök