Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Om jag skulle varit i den position hade jag gjort 3 st stående förgasare (de du har i mitten) som en "6- pack" förgasare i mopar-världen. Då kan man ju bara gå med ett rör från varue förgasarhalva till varje cylinder. Att de är lite böjda spelar absolut ingen roll. Då slipper man även oroa sig över om alla cylindrar får lika mycket soppa. Se bara till att ingen "runner" går uppåt, så det skapar en skål-ish
Har inte ford förgasare på sina gamla V6 som satt i taunus? men de topparna kanske har insuget på annat ställe. Men vet att misab.se har masoor av olika insug och ersättningsförgasare. du kanske kan få någon idé där om du tittar runt lite.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Tusen tack för alla kommentarer och tips ang hur och olika funktioner ang insuget 🙂 så blir att bygga seperata rör till varje förgasare kommer bli ett riktigt ormbo 😂🙈
Fick allafall gjort min jigg så förgasarplattorna sitter på sin plats så imorgon blir det att kapa lite rör och böjar för att få till några insug klara 🙂
Jag vet inte riktigt helt hundra, men tror det finns chans att bli ojämn gång tack vare den delen av rören som är horisontella, tänker att vränsla kan samlas där i små pölar istället för att sticka direkt in i cylindern, speciellt i kurvor. Kanske funkar utan problem över huvud taget också, anyway, ser jävligt fränt ut!👍😎
Jag vet inte riktigt helt hundra, men tror det finns chans att bli ojämn gång tack vare den delen av rören som är horisontella, tänker att vränsla kan samlas där i små pölar istället för att sticka direkt in i cylindern, speciellt i kurvor. Kanske funkar utan problem över huvud taget också, anyway, ser jävligt fränt ut!👍😎
Skulle säga att dom flesta insug till jänkarna har betydligt mer horisontella ytor än detta. Däremot tror jag att det kan vara bra att blästra rören invändigt så ytan blir skrovlig, det minskar kondenseringen. 🙂
Jag vet inte riktigt helt hundra, men tror det finns chans att bli ojämn gång tack vare den delen av rören som är horisontella, tänker att vränsla kan samlas där i små pölar istället för att sticka direkt in i cylindern, speciellt i kurvor. Kanske funkar utan problem över huvud taget också, anyway, ser jävligt fränt ut!👍😎
Fanns typ ingen annan utväg i detta. har knåpat på det i flera veckor
vEight skrev:
Oskar_Thompson skrev:
Jag vet inte riktigt helt hundra, men tror det finns chans att bli ojämn gång tack vare den delen av rören som är horisontella, tänker att vränsla kan samlas där i små pölar istället för att sticka direkt in i cylindern, speciellt i kurvor. Kanske funkar utan problem över huvud taget också, anyway, ser jävligt fränt ut!👍😎
Skulle säga att dom flesta insug till jänkarna har betydligt mer horisontella ytor än detta. Däremot tror jag att det kan vara bra att blästra rören invändigt så ytan blir skrovlig, det minskar kondenseringen. 🙂
Jadå ska bara helsvetsa flänsarna sen ska dom in i blästern
FredGaute skrev:
olssonp000 skrev:
FredGaute skrev:
Det er kanskje meningen at de skal stikke opp gjennom huven? Det blir veldig høyt.
Japp det är de som är. Meningen 🙂
Hotrod stuk!
Ja jag hoppas på att göra lite stuk av det men inte för mycket
Fy fan fan vilket sjukt bygge. Av positiv karaktär då alltså! 😯 Du håller ju så högt tempo att man inte ens hinner läsa ikapp 15 sidor! Är inte kunnig inom att para två helt olika fordon med varandra, så får bistå med ramsor där jag skriver hur jäkla imponerad jag är, och hur grymt kul det är att läsa tråden 😁