27 augusti 2020
Trådstartare
Hej, har nu köpt en bil av en bilfirma. Men den gick inte igenom besikningen (moto lampa tänd med annat). Så den behövde lagas hos en bilverkstad. Fick tillbaka bilen igår samt så verkar allt fixat. Men fick kommentaren "pakningen till turbon var dålig, så vi fixa den så gott vi kunde. Krånglar den är du välkommen tillbaka". Tänkte inge mer på det.
På vägen hem så känner jag hur turbon kickar, Men efter det så var den slö som riktigt gammal gubbe med rulator. Då mina kunskaper innom bil är ej så stor och jag hade ärenden och göra hemma, så tänktes det inte mer på det häller.
Idag, då jag testkörde den mera. Så märker jag hur turbon kickar i, men att bilen tapar rielt med kraft strax där efter. Googlar lite snabbt och får reda på att orsaken kan vara "a split in the intercooler pipe".
Fråga:
Då verkstan har löst problemt iomed att motorlampan har sloknat. Men att felet kvarstår med turbon. Kan man åka in och be dom fixa det, samt att antigen dom eller säljaren får stå för kostnaden. Eller kommet det bli en extra kostnad för mig, för att dom har "löst" problemet?
Ursäkta för text väggen