4829
Sök

Är BMW 320i touring motorn bra?

37 Inlägg
2 november 2020
Trådstartare
Så jag har funderat på en BMW 320i touring 2006-2007 kombi som första bil. Jag kollar nog lite för tidigt för tar körkort om ungefär 9 månader. Men jag har i alla fall kollat lite på 320i och kollat om just denna 3 serie har haft mycket problem eller om det är en bra bil att börja med. Jag har hört mycket om att BMWs N43-N46 motorer inte är så bra. Den bästa motorn ska tydligen vara N52 som finns i 330. Men min budget ligger på runt 45000kr och kanske 50000kr beroende på hur mycket jag själv vill lägga på bilen. Men frågan är... om det är en bra bil eller om det är något jag ska tänkta på. Jag har inte så mycket erfarenhet med just bilar och det skulle inte vara så kul att lämna in bilen och betala flera tusen kr. När jag köper min första bil vill jag att den ska vara så problemfri och fräsch som möjligt. Såklart kanske den inte är i bästa skick om det är en så gammal bil, men det är en generella frågan. Är motorn bra/problemfri.

6 153 Inlägg
2 november 2020
N46 är det inget större fel på. Den är ju från innan de började med direktinsprutning så du slipper mycket problem som nyare motorer har. Man kan nästan säga att den är från tiden då bensinmotorerna var som alla bäst. Efter förgasarna och tändfördelarna, men före direktinsprutningen.

Sök