Tyvärr helt överkörd av saker som ska göras hemma, på dagsjobbet och min egen lilla "business" så det var några veckor sen jag ens hann titta på Volvon.
Känns för jäkla trist men så är det i bland.
Har istället försökt använda raster och dötid här och där till att rita upp el-schema istället eftersom bilen är helt rensad och inte hade någon härva att spara till att börja med.
Tanken är att ha ett rejält relä som drar när jag slår på tändningen.
Detta ger sen ström till säkringsboxen som matar ECU, bränslepump, ventfläkt, styrservo, tryckluftstyrning/kompressor, alla möjligt färdljus, vinderutetorkare och instrumentpanelen.
En separat säkringsbox är direkt kopplad till batteriet och är alltid på så att säga.
Denna box matar tuta, kylfläkt, stereo, strömbrytare till div. kupéljus samt relä R6
Relä R6 går aktivt vid olåst bil, detta ger ström till några brytare så att det tänds upp under den dörren som öppnas, under huv/i baklucka samt kupén ifall någon av dörrarna öppnats.
Jag tänker att denna härva kommer vara helt separat från ECU härvan(MaxxECU Sport troligtvis då den tillåter e-throttle)
Ej inritat i schemat är kablar till alla färdljus(blinkers, broms, hel/halvljus osv) men dom är relativt enkla att dra ut tillsammans med detta.
Något annat jag börjat fundera på i samband med detta är att rita upp hur jag tänkt dra bromsgrejjerna, men då behöver jag även sätta mig in i vad för bromsar jag ska använda.
Och såklart soppapumpar och så vidare som jag har noll koll på.
Kan man återanvända original tank utan att riskera soppabrist om man råkar köra lite väl aktivt och har lågt i tanken?