1 januari 2021
Trådstartare
Hej kommer nu till detta forum för har inte fått några vettiga svar någon annan stans
har problem med min 744 -88 med b230f, installerade hreg i förr går och då startade den och fungerade men idag startar den ej, har testad kopplat bort hreget och sätta orginal kablar på tändespolen men det hjälpte ej så felet ligger ej i hreget.
Jag har kollat så den får gnsita och de fick den.
Jag har kollat kamremmen och den var bra inställd.
Jag har kollat så spridarna fungerar.
Jag har kollat så luftfilter ej var igensatt.
Jag har kollat alla säkringar.
Jag har kontroll mätt på tändspole och fick värderna 7k Ohm mellan tändspolekabelns anslutning och 1. 1 Ohm mellan 1 och 15. Vilket vad jag läst ska vara okej.
Jag har testad byte ut tändkablar.
Jag har kollat bränslepumpen så den fungerar och får ström
Jag har kollat fördelare och sen såg hyfsad ut
Jag har kontroll mät tändningsförstärkaren och fick värde 1,3 Vac när det jag har läst på ska vara 0,3 Vac men vet ej om den visar lite fel då jag använder biltemas multimeter.
Jag har öppnat bränsle relät och det fungerar som det ska, Em 1 sluter vid tändningsläge 2 och Em 2 Sluter vid tändningläge 3
Tändstiften var dock blöta när jag plockade ur dem, Motor hoppade nästan igång också när jag plockade bort jorden till spridarna och kopplade ur bränslepumpen.
Den får alltså bensin luft och gnista och startar ej ändå??? blir galen
Men kan det fortfarande vara problem att gnistan ej är stark nog? att hregget typ bränt tändspolen även fast det har rätt värden???
Mvh Hugo
Senast redigerat av Hugonr12 (1 januari 2021)