940 är bra bilar och som många sagt lättmekade och billiga att laga när dom väl pajar, men en robust maskin kan man säga som ska tåla lite stryk. går lätt att få den fin me liten sänkning och lite styling samt trim till 200hk lätt om man inte hittar nån som redan är trimmad då dom flesta brukar göra det det första dom gör. Dom går bara upp i pris så vill man pröva en sån så kommer man inte gå back iaf.
Bmw, det mesta är säkert slutkört nu i denna prisklass om man tittar på 3 serien, glöm bara e36 riktigt överskattade och överprisade. e46 lite lättare att hitta för bra pris och annars finns 5 serien e39 som ja inte tror är buskörda. Mycket sköna bilar e39 5 serien om man vill ha en motorvägs cruiser som är tyst och robust. Men som alla gamla bilar har bmw också problem hit o dit så bara kolla upp innan köp.
s60, bland mina stora favoriter, mycket mycket bekväm bil speciellt me automatlåda, min 2.4 icke turbo gick bra me sina enkla 140hk kan tänka mig bara vad en t5 me 250hk och turbo kan kännas. Mycket bekväma stolar och en allmänt mycket trevlig bil med massor av styling och trim till den med, man kan få den riktigt snygg om man inte gillar original utseendet.
Kan också rekommenera ford mondeo st220, lexus is 250(fast denna kanske är lite över budget).