3248
Sök

Ta kortet ifrån människor som Carola o se till att dom inte får tillbaka det...

12 086 Inlägg
29 januari 2007
Hon är ju skön.. men som någon sa, det är hennes attityd, hon skiter ju i att hon gör fel, hon har ju råd o betala och verkar tycka de är värt de. Iofs är hon ju både korkad och fisförnäm så hon skulle säkert kunna ställa sig mitt på sergelstorg smile (om hon någonsin satt sin fot där iofs)

1 926 Inlägg
29 januari 2007
Hon är dum i huvve´ tongue

dalmasens
29 januari 2007
och sen så fort man sj blir stoppad så får man visa allt från körtkort till kalsong storlek för fan. men hon slipper undan allt.

19 Inlägg
30 januari 2007
TobLju skrev:
lundwall skrev:
Det är så simpelt att det krävs ett återkallande av körkortet av landsting och/eller tingsrätten. När man bryter mot lagen som t.ex. när hon körde för fort, så blir man av med kortet. Man blir inte av med kortet för att parkera fel.

Visst hon blev av med kortet 1993 i 4 månader...

Men 29 juli 2006, "Stoppad av polis efter ha kört i 160 kilometer i timmen." Jag skulle då fan få kortet avklippt på plats, haha! big_smile

http://aftonbladet.sesam.se/search/?q=c … b=&c=n

dom körde aldrig någon laser på henne, utan hon vart stoppad i en säkerhetskontroll innan man kom in på konsertområdet, vad aftonbladet fick siffrorna 160 ifrån var då carola sa det på scenen. så aftonbladet körde lite klipp och klistra och skapade rubriken "Carola stoppad av polis efter ha kört 160km/t" så det skulle se ut som att hon vart lasrad, stannad, och fick åka vidare fast hon kört i 160km/t.

aja, tydligen får man inte köra för fort om man är kändis, men om man är garaget medlem och gasar på lite, då är det helt ok.

Fartglad
336 Inlägg
31 januari 2007
Zeraph skrev:
TobLju skrev:
lundwall skrev:
Det är så simpelt att det krävs ett återkallande av körkortet av landsting och/eller tingsrätten. När man bryter mot lagen som t.ex. när hon körde för fort, så blir man av med kortet. Man blir inte av med kortet för att parkera fel.

Visst hon blev av med kortet 1993 i 4 månader...

Men 29 juli 2006, "Stoppad av polis efter ha kört i 160 kilometer i timmen." Jag skulle då fan få kortet avklippt på plats, haha! big_smile

http://aftonbladet.sesam.se/search/?q=c … b=&c=n

dom körde aldrig någon laser på henne, utan hon vart stoppad i en säkerhetskontroll innan man kom in på konsertområdet, vad aftonbladet fick siffrorna 160 ifrån var då carola sa det på scenen. så aftonbladet körde lite klipp och klistra och skapade rubriken "Carola stoppad av polis efter ha kört 160km/t" så det skulle se ut som att hon vart lasrad, stannad, och fick åka vidare fast hon kört i 160km/t.

aja, tydligen får man inte köra för fort om man är kändis, men om man är garaget medlem och gasar på lite, då är det helt ok.

Efter att ha kollat genom dem flesta av dem där så såg jag endast EN där det stod längst nere...

"En turnédeltagare som var med i bilen bekräftar att de blev stoppade av polis.
  – Vi hade bråttom men det var ingen fara. Vi blev stannade men åkte på en gång. Det var en säkerhetskontroll runt området."

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 06,00.html

Så dem framförde det inte tydligt precis, jävla media! tongue
Det framstod inte om polisen hade sett att Carola hade kört för fort heller...

Jag ger mig... För den här gången. big_smile
Senast redigerat av TobLju (31 januari 2007)

Power without Quattro is useless!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
31 januari 2007
Tycker USA har mycket bättre system för folk som kör dåligt, man blir TVUNGEN att ta ett visst antal körlektioner innan man kan få kortet tillbaka. big_smile Tycker det är klockrent.

Smålänning
7 883 Inlägg
4 februari 2007
Inkomstberoende böter! Det finns i många länder och det borde finnas i sverige med!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

873 Inlägg
4 februari 2007
Var ju något program Carola var med i.
När hon höll på att kämpa med sitt körkort och hade väl misslyckats några gånger men jag kommer inte ihåg.

Så sade programledaren något i stil med "Men du. Om jag skulle ta och ge dig ett kort här och nu! Det vore väl något."

Så svarar hon i TV med sitt bombade naiva leende "Ja! Det vore jättesnällt! Tack så mycket!"

Hon trodde seriöst att hon bara skulle få ett körkort utan vidare, bara sådär för att hon var kändis.

Don't get mad, get even.

1 893 Inlägg
4 februari 2007
twin_cam skrev:
Inkomstberoende böter! Det finns i många länder och det borde finnas i sverige med!

Läste i Göteborgs Metro för någon vecka sedan om världens dyraste fortkörnings bot. I Finland baseras böterna på inkomst. En av finlads IT-mijonärer var ute och gasade, han fick över 100'000€ i böter. (Lite osäker på summan, men den var tilltagen so man hajade till.)...
Några sådana, och Carola skulle börja bete sig som folk. wink

Sök