2572
Sök

Kamremsbyte och vattenpump D24tic

33 Inlägg
2 februari 2021
Trådstartare
Hej! Det är dags att byta kamremmen på min 960 1994 d24tic. Har kollat igenom sidor på nätet och det verkar finnas kamremmar med 119 och 120 kuggar samt vattenpumpar med 18.19 och 20 kuggar. Vilka av dessa ska jag kombinera? Antar att det är remmen med 120 kuggar och pumpen med 20?

Tack på förhand, mvh Max

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
2 februari 2021
Hej!

Jag skulle rent spontant gissa att Volvo kan se det åt dig om du ger dem ditt registreringsnummer smile
Brukar vara enklare än att gissa wink

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

33 Inlägg
2 februari 2021
Trådstartare
Cuefa skrev:
Hej!

Jag skulle rent spontant gissa att Volvo kan se det åt dig om du ger dem ditt registreringsnummer smile
Brukar vara enklare än att gissa wink

Det kan bra hända! smile Måste fråga av dom! Tänkte först se ifall någon guru här hade löst fallet före mig wink

33 Inlägg
2 februari 2021
Trådstartare
Hej, lite uppdatering! Granskade och kollade och min vattenpump har 18 kuggar. Vilken rem är passlig med den? mvh Max

4 468 Inlägg
2 februari 2021
Varför frågar du inte på Volvo som sagts tidigare?

33 Inlägg
2 februari 2021
Trådstartare
zzr94092 skrev:
Varför frågar du inte på Volvo som sagts tidigare?

Tänkte fråga här ifall nån gjort det i praktiken så man vet med säkerhet. Tvivlar inte på Volvo alls, men det kan stå olika i beroende på vilken katalog de kollar i...

1 701 Inlägg
3 februari 2021
Hehe- har du inte tänkt att byta hos Volvo, eller ens köpa delarna där..så tror ja de "uppriktigt sagt" inte orkar lägga energi på din fråga. Slipsnissarna är väldigt upptagna hos Volvo. Man måste känna nån på Reservdelar-för att få vettiga svar.
Tror du får bättre hjälp hos AD eller Bilextra, o billigare blir det oxå. om det bara e´rätt delar du e´ute efter.- Lycka till
mvh/husse

33 Inlägg
5 februari 2021
Trådstartare
husseman skrev:
Hehe- har du inte tänkt att byta hos Volvo, eller ens köpa delarna där..så tror ja de "uppriktigt sagt" inte orkar lägga energi på din fråga. Slipsnissarna är väldigt upptagna hos Volvo. Man måste känna nån på Reservdelar-för att få vettiga svar.
Tror du får bättre hjälp hos AD eller Bilextra, o billigare blir det oxå. om det bara e´rätt delar du e´ute efter.- Lycka till
mvh/husse

Tack för svaret. Hade de haft på Volvo skulle jag bytt där, men de hade inte. Men jag fick åtminstone reda på hur många kuggar som krävs

Sök