Fälgarna blev färdiga förra helgen och blev oerhört nöjd över resultatet. Nu är det bara krängning och balansering kvar sen åker de på bilen!
För den nyfikne om vad jag använde mig av, kostnad och om de var värt det:
* MOTIP Primer och akrylfärg (3x av varje, då jag sprayade hela 19" fälgarna med tre lager)
* Kemisk metall från Plastic Padding (1 burk, givetvis)
* Hagmans 2-K Max klarlack (1st. Räckte gott och väl till att täcka hela fälgarna med två lager).
* Våtslippapper, 180 (för kantskadorna) 240 (för ta bort tidigare färg samt jämna ut spacklet) och 1000 (för att slipa primern)
Totalpris: 750 kr. (MOTIP primer/akrylfärg 50kr/st, spackel ca 130 kr, klarlacken 319 kr och slippapper hade jag redan hemma).
Bra att veta:
* MOTIP-produkterna hade bra sprayyta, nästan för mycket. Gäller att inte ha fingret ovanför munstycket då det lätt blir skvättningar (vilket är väldigt lätt hänt att man råkar göra när man sprayat ett tag).
Färgen är relativt tunn, så ta det lugnt med första lagret för att undvika rinningar. Bortsett från detta, har jag bara positivt att sägs om den. Bra färg, hållbar, mycket färg per burk, snabbtorkande, nice finish och Billig! Rekommenderas starkt och en produkt jag kommer använda mig mer av vid framtida projekt.
* Spacklet, inte så mycket att säga om det egentligen. Ett känt spackel som gör vad det ska. Bra härdningstid, enkel att slipa och arbeta med.
* Klarlacken, helt magisk. Bra klös och vid sprayyta. Ganska saftigt pris för en burk men lätt värt det.
Kommer ladda upp ett par bilder när fälgarna sitter på de nya däcken.
Ha det gott och tack för mig
![smile](img/smilies/smile.png)