jaka54 skrev:
Hej!
Kan fortfarnde inte förstå varför du ska byta bil! -Är det för att du är nyfikenpå något nytt och därför vill byta eller är det för att din SAAB har så många fel? Som jag förstod så var det bara vindrtan som hade en spricka ( lämna in till glasmästare, kostar ca 1500kr), fläckarna går lätt att tvätta bort och rosten tas bot med rostborttagare på kemisk väg eller att du slipar , grundmålar och lackar själv alt lämnar bort till en lackfirma som tar några tusen för jobbet.
Jag är nyfiken på nåt nytt och känner också riktigt att jag inte gillar min Saab, det handlar mest om min upplevelse gällande köpet, säljaren var väldigt oärlig och marknadsförde den inte rättvis. Känner jag mig lurad så brukar jag tänka på sånt konstant och då blir det liksom en dålig upplevelse för mig att ha kvar bilen.
Ganska kort historia, jag var desperat dvs jag behövde bil inom ett par timmar och gav hälften av pengarna för bilen i förskott. Snubben körde hit den och jag gav resten, nu kommer ju folk undra varför jag gav resten men fallet är så enkelt att jag inte ville stå där utan bil och eftersom jag redan gett honom pengar så kände jag inte riktigt att jag kunde backa.
Inga fel nämndes, han filmade bilen i förväg men bara det som var bra, allt var perfekt enligt honom eller ska jag vara ärlig så filmade han typ hela bilen, men jag antar att bilar ser mycket finare ut på film eller att han var rätt långt ifrån. Fordonskattad, ingen spricka i rutan osv, jag frågade honom säkert fem ggr finns det nåt jag behöver veta och fick svar nej. Jag har verkligen supersvårt att tro att man som ärlig säljare skulle tycka att det inte är värt att nämna en sprucken ruta exempelvis.
När bilen väl kom så var det spricka i rutan, den var riktigt skitig inuti, högtalsgaller saknades på en av dörrarna osv, juste annan motorn också än den han nämnde.
Jag hade aldrig gjort ett ägarbyte heller så han avställde bilen i förväg så jag åkte på fordonskatten och han sa i förväg att den är betald, sedan när jag försökte ta kontakt med honom på facebook så blockade han mig.
Jag hade just då också ett trasigt körkort, detta har jag så klart löst.
Jag var typ det perfekta bytet, så nu köper jag aldrig bilar osedda oavsett hur desperat jag är.
Du får jättegärna kolla mitt album om du vill ta en titt på bilen.
Vill dock poängtera att bilen rullar, inga problem, jag har åtgärdat högtalsgallret, så ja det är därför jag vill sälja den. Enda problemet jag har haft än så länge är att vindrutetorkarna slutade fungera en gång under regn, så jag har haft den på verkstaden, ingen jättedyr kostnad dock. Typ 1 000kr.
Jag vill inte framstå som någon som förväntar sig en jättefräsch bil för den här summan, så är inte fallet. Men jag har principer, hade han varit ärlig från början så hade det känts bättre, nu ser jag på bilen och så tänker jag bara på en äcklig oärlig säljare.
Jag vet att det går att få tag på fräschare bil än min för summan jag gav för den.
Jag skulle till och med kunna tänka mig köpa ännu en Saab 9-5 idag, jag gillar känslan när man kör osv, men jag kommer aldrig mer köpa en bil osedd.