4955
Sök

Nu när det diskuteras mycket om bränsle kostnader, kolla in denna.

1 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Inlägg raderat
Senast redigerat av chrizz (30 januari 2007)

193 Inlägg
30 januari 2007
Välkommen till Garaget fixarn6!
Låter intressant, är det någon här som testat det?

Mvh Kimme

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
30 januari 2007
hade vart tufft om det funkade smile

4 554 Inlägg
30 januari 2007
inste så att du automatiskt börjat köra lugnare? samma med mec som sälger magneter som man monterar på insug.. så länge dit inte finns något forskningsbevis utan personers referenser så tror jag inte ett skavtt på de

edit: http://www.mec.as/?catid=1272 när ni endå håller på kan ni ju köpa de här också.. som sagt ja är mycke skeptisk
Senast redigerat av loudness (30 januari 2007)

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 januari 2007
Istället för dom där powertabs så kan du nog köpa de medlet man häller i volvodieslarna ..det heter additivmedel och de använder man på vissa volvobilar med partikelfilter för att höjja förbränningstemp (eller sänka antändninstempen för sotet) och få mindre sot /antända sotet som sitter i partikelfilter ...funkar nog på bensinare också ..värt ett försök om man ändå ska göra bilen till pillerpundare ...vilket jag tvivlar funkar ..nog mest inbildning ...

Studerande
463 Inlägg
30 januari 2007
"Effekten av PowerTabs™ ökar successivt och kan fastställas tidigast efter 6 tankningar."

Någon som kan förklara hur fan det går ihop??

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 januari 2007
Det är REN BULLSHIT.
Finns inga länkar till test. Jag vill se länkar till riktiga vetenskapliga test gjorda på oberoende och pålitliga ställen.

Stackars dom som köper och tror att det händer nått. Det är lätt att göra tabletter som löses upp i bensin som också inte lämnar rester i bensinen som kan skada motorn.

99 Inlägg
30 januari 2007
fixarn6, kan det vara så att du ligger bakom det här företaget?

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 januari 2007
micho skrev:
fixarn6, kan det vara så att du ligger bakom det här företaget?

Jo man kan undra varför han blev medlem idag ^^

179 Inlägg
30 januari 2007
Xuri skrev:
Istället för dom där powertabs så kan du nog köpa de medlet man häller i volvodieslarna ..det heter additivmedel och de använder man på vissa volvobilar med partikelfilter för att höjja förbränningstemp (eller sänka antändninstempen för sotet) och få mindre sot /antända sotet som sitter i partikelfilter ...funkar nog på bensinare också ..värt ett försök om man ändå ska göra bilen till pillerpundare ...vilket jag tvivlar funkar ..nog mest inbildning ...

Medlet heter adblue och är amoniak (med tillsatser)
(försöker inte spela en messerschmit här inte)  tongue
Senast redigerat av Cobicon (30 januari 2007)

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 januari 2007
Cobicon skrev:
Xuri skrev:

Medlet heter adblue och är amoniak (med tillsatser)
(försöker inte spela en messerschmit här inte)  tongue

Nej medlet heter inte adblue ..det heter och ADDITIVMEDEL .. ..är gult (adblue?)
de är parafinolja med någon tillsats vad jag vet

299 Inlägg
30 januari 2007
ad-blue är helt rätt med är amoniak å vatten som sprutas in i avgaserna efter förbränningen och har därför ingenting med förbränningstemp att göra......

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 januari 2007
johan-s70-t5 skrev:
ad-blue är helt rätt med är amoniak å vatten som sprutas in i avgaserna efter förbränningen och har därför ingenting med förbränningstemp att göra......

Additivmedlet vad jag vet skickas in i tanken ?(Rätta mig om jag har fel)  ..men vet att de heter additivmedel ... de kan jag sätta pengar på...och sist jag läste så var de parafin
Senast redigerat av Xuri (30 januari 2007)

299 Inlägg
30 januari 2007
Additivmedlet vad d nu är kan vara så att d skickas in i tanken..........men vad som gäller med ad-blue så skickas det in i avgaserna.......är väll två helt skilda tekniker skulle jag tro

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 januari 2007
johan-s70-t5 skrev:
Additivmedlet vad d nu är kan vara så att d skickas in i tanken..........men vad som gäller med ad-blue så skickas det in i avgaserna.......är väll två helt skilda tekniker skulle jag tro

Jo kan nog stämma ..jag känner inte till "adblue?" men räcker typ 5 liter av de 6000mil ?
de verkar ju vara en sån otroligt liten mängd av additivmedlet man använder i alla fall ...lika så på adblue?

299 Inlägg
30 januari 2007
vet bara hur d funkar på lastbilar å 25-30L ad-blue räcker till ungefär 500-600L diesel har jag för mig

179 Inlägg
30 januari 2007
johan-s70-t5 skrev:

jaha, hade fått för mig att det blandades in i diesel i matarpumpen...
Vad gör parafinet då, innan fanns där väl en form av "vinterdiesel" (tyngre fordon) för att den vanliga dieseln blev kall under vintern och skapade parafinklumpar som täppte till bränslesystemet, verkar som en omvänd utveckling,
någon som fattar det bättre än jag? *scratchhead*

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

Administratör
11 960 Inlägg
30 januari 2007
§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök