Idag blev det mycket gjortHela To do listan klarades av
Montera S15 original katalysator [KLAR]
Montera Tomei dB killer [KLAR]
Montera främre kardanaxel [KLAR]
Justera ljusbilden [KLAR]
Kolla så det finns en varningstriangel [KLAR]
Fixa spolar pumpen [KLAR]
Hålla tummarna att det inte är någon som hatar 25år gamla japanska bilar [KLAR]
BONUSMontera grillen, fronten samt huvpinnen med original Nissan klips
Jag började kvällen med att få bort de hemska buntbanden som höll front och grill på plats och ersatte dessa med original Nissan klips.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-3c23edcb3073b14bae6a8009c5dde613.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-c28a9b90ce779e0c564cdbfee87b2ed1.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-20b1b458aa6bce32f4b8dadc15eec95d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-bacd1f31b9d421bac2727638cdd98115.jpg]()
Sen fick hon ta plats på liften för nu ska hon bli en riktig GT-R igen!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-81d3adf42f95e74ee1d82fbc6ac92ff5.jpg]()
Främre kardanaxel ska på plats igen så den blir fyrhjulsdriven!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-1592d89d6251c80441079befe838e880.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-12d3350dd3f87bf42c592b0bb307962d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-478443db1e65fdaf476b25c41cf7667d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-4d72be613659b9cbdf0269eca8f9b00e.jpg]()
Detta momentet gick så mycket smidigare än jag trodde det skulle.
Efter det så var det dags att tysta ner bilen lite.
Bort åkte "race katten" och en original Nissan Silvia S15 katalysator sattes på plats.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-e4598f7bee8d150a69ee99d426df0ddc.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-7909dc2985cdd9f0519b5ab545329abc.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-110018590871f96ab3742d71620d7a31.jpg]()
Blev en trevlig ljudkaraktär av den katten! Lite djupare ljud och mindre resonans i kupén.
Sen var det dags för de två momenten jag var lite nojjig över. Justera ljusbilden och få igång spolarpumparna.
Men det gick över förväntan. Ljusbilden klurade vi ut ganska snabbt hur man skulle justera. Dessa strålkastarna är från början gjorda för vänstertrafik så dessa är ombyggda med en Opel strålkastare som man monterat inuti standard strålkastaren.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-2b8bf0e2a3e257f32cfe0664df116d0c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-25bd480e2288b4f1f7fe1cccb3b8fa13.jpg]()
Sen var det spolar pumparna. Här har jag tyvärr inga bilder. Men de var stendöda. Vi tog loss dom för att se om vi kunde få liv i pumparna med ett batteri. Och det blev kortslutning direkt! Vi misstänkte direkt att pumpen i sig fungerar men att den har satt sig efter 25 år. Så på vinst och förlust så gav vi pumparna en riktig jävel med en 12 nyckel. Ingen skillnad... Nähä,, de va väl fan de. Den fick sig en smäll mot betonggolvet och de bara skramlade till i pumpen.. Gött nu har vi sabbat den totalt. Men icke!! Vi satte ström på den och de började snurra!
Samma behandling på den andra pumpen och den kom också igång.
Montera tillbaka allt och de bara fungerade. Snacka om skönt.
Så nu står bilen helt klar för besiktning.
"dB killern" åkte på som sista moment.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-6c2fa56c867001fe0cbcf90c6bf4eaac.jpg]()