Tjenare! Nu har ju sommarfälgarna kommit på som ni säkert sett på bilderna.... Men som alla skriver måste jag sänka bettan, nu är då frågan.... Hur mycket ska jag sänka för att få plats med mina 18"are utan problem. Har ju 25mm spacers oxå....
hur många varv vågar man kapa på fjädrarna ?
Och nej, jag tänker inte köpa sänknings sats för 2000kr ! så kommentera inte ens de !
Du som har en Volvo 760 och har koll på detta svara genast Wink
kapa 1 varv till o börja med runt om sen kollar du, sen ifall det itne räcker tar du 0,5 varv till, sen fortsätter du så tills det blir bra, kanske lite jobbigt men de blir bäst så. jag har kapat 2,5 bak o 2 fram, men det är nog för mycket för 18tummare tror jag
Du lär ju få ta minst 3 varv fram iaf, om de ska se någolunda bra ut, o tar det i lite så är det ju bara att valsa lite. O glöm inte att kapa genomslagsgummit.
Du har ju nivomater bak... Så du måste antingen flytta ner nedre fästet för dom eller bygga om till vanliga dämpare + fjädrar...
//Brådhis
Nej jag har inte de på min bil...skönt är väl de faktiskt...ja har snik varianten av 760 GLE, ja hade inget skinn eller farthållare på min bil...så då är de bara göra som på 740 alltså
Du lär ju få ta minst 3 varv fram iaf, om de ska se någolunda bra ut, o tar det i lite så är det ju bara att valsa lite. O glöm inte att kapa genomslagsgummit.
3 varv de känns lite väl epa aktigt... tror de blir 1.5 och 2.0 varv faktiskt...
Du lär ju få ta minst 3 varv fram iaf, om de ska se någolunda bra ut, o tar det i lite så är det ju bara att valsa lite. O glöm inte att kapa genomslagsgummit.
3 varv de känns lite väl epa aktigt... tror de blir 1.5 och 2.0 varv faktiskt...
har du kollat under bilen? det är väll inte ens spiralfjädrar? eller?
Du lär ju få ta minst 3 varv fram iaf, om de ska se någolunda bra ut, o tar det i lite så är det ju bara att valsa lite. O glöm inte att kapa genomslagsgummit.
3 varv de känns lite väl epa aktigt... tror de blir 1.5 och 2.0 varv faktiskt...
har du kollat under bilen? det är väll inte ens spiralfjädrar? eller?
Du lär ju få ta minst 3 varv fram iaf, om de ska se någolunda bra ut, o tar det i lite så är det ju bara att valsa lite. O glöm inte att kapa genomslagsgummit.
3 varv de känns lite väl epa aktigt... tror de blir 1.5 och 2.0 varv faktiskt...
har du kollat under bilen? det är väll inte ens spiralfjädrar? eller?
Du har ju nivomater bak... Så du måste antingen flytta ner nedre fästet för dom eller bygga om till vanliga dämpare + fjädrar...
//Brådhis
Nej jag har inte de på min bil...skönt är väl de faktiskt...ja har snik varianten av 760 GLE, ja hade inget skinn eller farthållare på min bil...så då är de bara göra som på 740 alltså
Är du verkligen helt 100% säker på att du ej har nivomater?
Nåja... Hursomhelst måste du även justera cambervinkeln eftersom 760ins multilinkaxel vinklar hjulen när bilen fjädrar ner...
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Du har ju nivomater bak... Så du måste antingen flytta ner nedre fästet för dom eller bygga om till vanliga dämpare + fjädrar...
//Brådhis
Nej jag har inte de på min bil...skönt är väl de faktiskt...ja har snik varianten av 760 GLE, ja hade inget skinn eller farthållare på min bil...så då är de bara göra som på 740 alltså
Är du verkligen helt 100% säker på att du ej har nivomater?
Nåja... Hursomhelst måste du även justera cambervinkeln eftersom 760ins multilinkaxel vinklar hjulen när bilen fjädrar ner...
//Brådhis
Fråga är om man inte ska skit i de asså....har ju ingen kunskap om ngt sånt :S
Testa dig fram ta 1-1,5 varv och kör en sväng med bilen så att dom sätter sig och kolla. Håll på tills du får det resultat du vill ha. Finns ingen måttstock på hur mkt man ska kapa på varje bil för att få det snyggt. Det är för många variabler för det. Kör inte på epa-stuket. Blir jobbigt att köra med samt väghållningen blir lidande. Jättelåg bil är inte lika med bra väghållning. Lycka till!
Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Ett sätt är ju alltid att AGA sänka den. Bara stå och bränna en stund på vissa ställen på fjädern och sedan gunga bilen till den höjden man vill ha. men man får ha en sug eller nåt som får bort röken, gjorde detta på en polares bil, den blev lite svart på skärmen.