Halloj! Nu börjar det hända märkbar skillnad på bilen! Men först, bytte till LED i interiören igår och upptäckte att där var någon styv slang med tillhörande grön kontakt i takbelysningen, såg först ut som något SRS-tillhörande, vad är det för något?
Har testat mig fram mellan en massa stänkskydd, ska inte tråka ut er med alla varianter. Men fick tips om att V70 gen 1 stänkskydd skulle passa, och nja det kan jag verkligen inte hålla med om när det gäller bak, det såg helt tokigt ut. Men jag testade 944 (alltså från en sedan, kombins passar inte alls ironiskt nog) stänkskydd eftersom jag tyckte de har en ganska passande skåra när jag ögonmåttade, och visst fan passade dem ok. Dock krävdes det att jag kapa en del i dem men det blev ok. (OBS endast stativ för bildens skull, ej ditsatt)
Dock eftersom jag kommer köra V70 gen 1 stänkskydd fram som är lite rundade tyckte jag inte 940 kantiga stänkskydd passade in bak. Så det blev att fortsätta rota i gömman och till min förvåning hittade jag ett par som verkade passa, så jag ögonmåttade dem och nog fan satt dem rätt bra bak både gällande passform och formen jämfört med fram. Så det var bara att börja kapa
Sen har jag slipat ner dem med 180, 240, 320 och 600 papper. Dock hade jag behövt gå på med ännu grovare eftersom de fortfarande hade lite av sin "textur" kvar.
Sedan la jag plastprimer, bas och klarlack.
Som synes gjorde alltså den lilla textur som är kvar att dem ser väldigt korniga ut efter lack, vilket gjorde att dem ser lite mer matta ut (typ matt militärgrön) efter tork. Men jag får slipa ner dem en annan gång när jag giter och lägga sprutspackel först så blir dem förhoppningsvis jämnare och får en härlig glans.
Nåja, otålig som jag är slängde jag på dem för att se hur det smälte ihop bak och förutom att dem är lite matta tycker jag allt som allt att det ser prima ut
Drog även ut igår kväll och tjuvfota lite även fast där saknades lite grejer än, riktigt läcker ändå
Var tvungen att tjuvfota lite mer idag när jag ÄNTLIGEN fått på mina nylackade, våtslipade och polerade ROSTFRIA framskärmar! Det bästa av allt, de MATCHAR helt perfekt med bilen, både nyans och glans! Så j*vla gött att äntligen slippa de gamla sönderrostade & repiga framskärmarna. Även add-on fram hann på innan bild
En närbild på en superfin framskärm
Så med det så var allt monterat, dyrkjolar och stänkskydd fram äntligen på plats. Så nu är bilen mer eller mindre färdigstylad för säsongen, bjuder på en del bilder för er som vill se resultatet. Jag är extremt nöjd med bilen nu och sjukt taggad på att ställa ut på de kvarvarande träffar som kommer i år!
Nu blir det väl lite småpill bara, montera rutlister, mindre fix osv osv. Ska försöka fortsätta vara aktiv här tills det sker större grejer i vinter med motor och chassi, förhoppningsvis en renovering också:)
MVH Kevin