Ägde under 7 år en likadan, fast med manuell 5-petad låda, och 37.500 mil.
Enkel kamkedja som byttes var 12.000:de mil tillsammans med kamaxel, lyftare och vipparmar á c:a 35.000:- DÅ!!!!!
Bytte 2 torkarmotor á 7.500:- DÅ!!!!!
Alla bussningar i bakhjulsupphängningen i behov av utbyte då bilen såldes.
Bakbromsar renoverades var 7.000:nde mil(skivor och pads).(bromsade för lite!)
Fram byttes aldrig pads eller skivor.
Ingen som helst rost.
Gick att, vid långkörning utan överskridande av hastighetsbegränsning allt för mycket, köra på lite under 0,6 lit/mil.
Mest slitna på bilen var förarplatsens sittdyna, där det gick hål på vänsterkanten.
Båda främre "kattarna" rensades på innehåll vid c:a 30.000, då de var totalt igensatta - påverkade inte avgasemissionerna!!!!
Bilen köptes nästan ny(demobil hos Philipssons).
Mycket bekväm långresebil då mitt körområde var från Smygehuk till Kiruna, lätt lastad med mätinstrument med stor volym.
Enda nackdelarna jag minns var att baksätet inte gick att fälla och bakluckans utrymmeskrävande "gångjärnsbågar".