4359
Sök

Hastighets kamera!! Svenska folkets omskrivna favorit

* Voff voff *
10 736 Inlägg
11 februari 2007
Kristian_V skrev:
Alla förseelser liger kvar i belastnings registret. olika länge för olika "brott" men du riskerar inte körkortet ifall du åker dit 10ggr för innehav av laservarnare/störare. Du får böter ja, du får en anmärkning i belastningregistret ja, men du kan köra vidare. Hade du inte haft varnaren och åkt på böter för fortkörning, så skulle kortet hamnat på torken efter tredje gången.

//Kristian

Tänk dock på att länsstyrelsen, som ju är den instans som beslutar om körkortsindragning, kan grunda indragningen på andra saker än fortkörning...

Du kan ju t.ex. få körkortet indraget för en misshandel eller liknande och jag misstänker starkt att dom drar in ditt kort om du t.ex. torskat för laserstörare 2-3 ggr...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 997 Inlägg
11 februari 2007
Kristian_V skrev:
Alla förseelser liger kvar i belastnings registret. olika länge för olika "brott" men du riskerar inte körkortet ifall du åker dit 10ggr för innehav av laservarnare/störare. Du får böter ja, du får en anmärkning i belastningregistret ja, men du kan köra vidare. Hade du inte haft varnaren och åkt på böter för fortkörning, så skulle kortet hamnat på torken efter tredje gången.

//Kristian

EDIT: Det bästa och billigaste är givetvis att köra lagligt!
Jag försöker jämt, och misslyckas var gång.
Jag ligger inte och tok-kör som ett svin, men lite över hamnar man allt för ofta.
Har en Active-GPS som i alla fall hindra mig att speeda förbi kamerorna.

är du polis? tongue

1 893 Inlägg
11 februari 2007
Galad8 skrev:
är du polis? tongue

Nästan... Svetsare. Men du var nära! wink

1 112 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
Är detta en sån ni pratar om? Gillar inte snuten dessa? eller e dom helt ok me att man har sån!?

http://www.brl.se/images/large/666GPS1.gif

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

1 893 Inlägg
11 februari 2007
Är det en GPS, är den laglig och helt ok att ha på instrumentbrädan när du blir stoppad.
Är det en laser/radar varnare, tar snuten den, hinner du gömma den och snuten misstänker att du har den, river de hela bilen. Du åker på böter på någon tusenlapp med.

1 112 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
du kan köpa sån på typ brl osv. står gps i texten!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

1 893 Inlägg
11 februari 2007
Jag har en...
Den gamla modellen, ser kanske inte så kul ut, men den fungerar

TSQ
11 februari 2007
finns det inget system där man kan ha själva apparaten i grillen gömd på något sätt och någon liten nätt varnare i coupen?

En knapp för att sätta på och av och en liten högtalare.

mvh
costas

252 Inlägg
12 februari 2007
Mera skrönor: Blixten i de nya skåpen är av infraröd typ och därför ser man inte när det "blixtrar".   

Mätningen sker flera gånger innom mätområdet men det är ändå den sista som registreras i hop med fotot. Det lönar sig visst att bromsa!

Sant/bull ?

//Janne

191 Inlägg
12 februari 2007
Vad jag vet så blixtrar dem. Dem har precis satt upp ett par här, å vad jag sett när jag legat bakom andra bilar så blixtrar dem. Men men historierna om dessa kameror tar aldrig slut=) håll bara hastigheterna när ni ser dem så är de inget att bryr sig om=D

Åttafemti R

* Voff voff *
10 736 Inlägg
12 februari 2007
Janne skrev:
Mera skrönor: Blixten i de nya skåpen är av infraröd typ och därför ser man inte när det "blixtrar".   

Mätningen sker flera gånger innom mätområdet men det är ändå den sista som registreras i hop med fotot. Det lönar sig visst att bromsa!

Sant/bull ?

1. Blixten syns även i dom nya skåpen!

2. Mätningen sker två ggr inom området: En gång på ett visst avstånd och kör du för fort då så aktiveras mätningen och kör du fortfarande för fort vid mätning nummer två tas en bild och hastighet och det blir då den hastigheten som du registreras med!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 893 Inlägg
12 februari 2007
Volvonator skrev:
finns det inget system där man kan ha själva apparaten i grillen gömd på något sätt och någon liten nätt varnare i coupen?

En knapp för att sätta på och av och en liten högtalare.

mvh
costas

Jo vist finns det sånna. Bara googla på "lazer" eller "laser varnare" du hitta massor, både i sverige och utlandet.
De för inbygnad brukar vara lite dyrare.

Elektriker
48 Inlägg
13 februari 2007
"ALLA nya skåp är utrustade med kamera.
Däremot är de inte på mera än max en timma om dagen. Enligt VV's info.
Vore endel skåp "dummies" så borde det läckt ut vid det här laget."

Har du länk dit?

315 Inlägg
13 februari 2007
jag tror att dom bara river alla kort där de e tvivle på föraren och hastigheten dom får allt in tillräkligt änd... vi kör förbi dom i bra fart och skymer ansiktet men har haft tur och inte blivi plåtade nån gång

Allt eller inget!!!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2007
jokke_b skrev:
jag tror att dom bara river alla kort där de e tvivle på föraren och hastigheten dom får allt in tillräkligt änd... vi kör förbi dom i bra fart och skymer ansiktet men har haft tur och inte blivi plåtade nån gång

Inget personligt, men vi behöver inte fler "jag tror"-inlägg här.

Fakta vill jag se, annars får det va.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Kjelle
1 Inlägg
14 februari 2007
Finns det inget annat sätt att inte bli tagen på! Tänker på alla spm säljer reg plåtar som ska vara osynliga! FUnkar det?? Eller spray??

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
14 februari 2007
enda sättet å få veta om de funka med "spray" e väll å köra för fort tongue

nä men jag hade på min tic sprayat med en spray å i vissa vinklar så syndes inte regnr helt...
men det syndes lite iaf så ja tror inte på det iaf, "sprayen" verka ju väldigt lik "klarlack" blänker lika bra big_smile
Senast redigerat av BBAD (14 februari 2007)

268 Inlägg
14 februari 2007
det enklaste sättet att klara sig undan dom är väl helt enkelt att ge fan i köra för fort! (förbi kameran iaf) smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
14 februari 2007
Crappy_punkrocker skrev:
det enklaste sättet att klara sig undan dom är väl helt enkelt att ge fan i köra för fort! (förbi kameran iaf) smile

håller faktiskt med de e lättast big_smile

620 Inlägg
14 februari 2007
det ryktas om ngn hastighet som e max vad dom klarar av??? Jag har hört 270 någon annan som hört något?

Sök